A futballisták keresete mindig hálás téma: a lapok előszeretettel tálalják, hogy mennyi pénzt kapnak a legnagyobb sztárok, mekkora összegeket vágnak zsebre egy jól sikerült szerződéssel. Ám a fizetési listák nem árulkodnak a teljes képről, a legnagyobbak, a legnépszerűbbek esetében a jövedelmek jelentős hányada nem a munkáltatójuktól, azaz a klubjaiktól származik.
Igen, a reklámbevételekről van szó és az arculati jogokról, amelyek rengeteget, olykor az említett fizetéseknél is többet hoznak a konyhára. A héten került napvilágra, hogy a szaúdi al-Hilal évi 400 millió eurós fizetéssel (150,98 milliárd forint) tenné Lionel Messit a világ legjobban kereső sportolójává, a Manchester City játékosát, Erling Haalandot pedig a Nike csábítja egy 2033-ig szóló megállapodással, amiért a 22 éves norvég csatár pénztárcája 250 millió dollárral (86,53 millárd forint) vastagodna.
A Világgazdaság cikkéből kiderül, a skandináv csatár még 14 évesen lett a pipás márka képviselője, a deal azonban 2022 januárjában lejárt, azóta két német óriás, az Adidas és a Puma is megkörnyékezte.
Az amerikai vállalatnak évente 25 millió dollárjába (8,63 milliárd forint) kerül a City támadója, amely szignifikánsan több, mint amennyit a világ legértékesebb futballistájának, a párizsi Kylian Mbappének 12 havonta fizet (13 millió dollár, 4,4 milliárd forint).