Miközben az NFL a világ egyik legnépszerűbb sportligája, az elmúlt napokban szembesült vele, hogy a közösségi médiában van másik dimenzió is. Taylor Swift énekesnő közel tízszer annyi Instagram-követővel rendelkezik, mint az NFL (273 millió, illetve 28 millió követő), s még a ligának jobban kedvező X-en (ex-Twitter) is majdnem háromszor annyian követik Taylor Swift tevékenységét, mint az NFL-ét. A liga nem is óvatoskodik, az X-profiljának borítóképén az énekesnő szerepel, háromszor is.

Az egyébként is mindenről statisztikát vezető NFL a számok nyelvére is lefordította, mi történt Taylor Swift megjelenése óta. Az énekesnő párja, Travis Kelce legutóbbi két találkozóján szurkolt a helyszínen, s a Kansas City Chiefs meg is nyerte mind a két találkozót. Igaz, ez a teljes papírforma volt, hiszen a Chiefs bajnoki címvédő, s az előző körben a liga egyik leggyengébb csapata, a Chicago Bears ellen nyert, vasárnap este (magyar idő szerint hétfő hajnalban) pedig a sztárirányítóját vesztett New York Jets otthonában szerezte meg a győzelmet.
A meccs simának indult, a Chiefs 17-0-ra ellépett, ám ezután sokat hibázott a csapat, s a Jets 20-20-nál utolérte riválisát. Végül 23-20-ra nyert a Chiefs, így négy forduló után 3-1-es mérleggel a liga élmezőnyében áll.
Taylor Swift hozza a rajongókat
Az NFL nem véletlenül gyártja közösségi felületeire a Swift-tartalmakat, az énekesnő az Instagramon a top 10-be tartozik a követők száma alapján, s a liga nézői bázisának is jót tett Taylor Swift megjelenése.
– Tudtam, hogy biztosan felzúdulást okoz, de nem hiszem, hogy bárki gondolta, milyen messzire jut, s egyelőre nem is lassul az érdeklődési hullám – mondta Ian Trombetta, aki az NFL közösségi médiabeli marketingjéért felelős.
A Kansas City Chiefs az NFL-lel szemben igyekszik kerülni annak a látszatát, hogy túlságosan Taylor Swiftre koncentrálna, ennek ellenére a csapat követői bázisa 200 ezres ugrást tapasztalt az elmúlt héten.
A Jets elleni első touchdown után is azonnal Swiftre váltott a kamera.
Az érdeklődés nem csak a közösségi médiában mérhető le, a Chiefs és a Bears meccsét az átlaghoz képest 63 százalékkal többen nézték a 18–49 év közötti nők közül.