Végre megszületett az, amire milliók és milliók vártak. Illetve, ha már így egymás között vagyunk, akkor talán súgva, halkan kijelentjük, hogy a széles tömegek talán nem is igazán várták a nagy napot, de a haladás bátor és rettenthetetlen forradalmárai megcselekedték, amit megkövetelt a haza. Izé, a progresszió. Hiszen a korlátolt tömegek sok esetben ellenzik, illetve sanda tekintettel szokták méregetni a liberális törekvéseket és térfoglalási kísérleteket, azonban a velünk élő SZDSZ szelleme ma is ott munkálkodik a haladó szerkesztőségekben és egyéb műhelyekben, amelyeket aztán Gyuri bácsi egy kiválóan kidolgozott, igazságos bónuszrendszer alapján szokott igen bőkezűen jutalmazni.
Hiszen nevelni, edukálni kell a gumi-, pardon – néptánccsizmás, magyarkodó fasisztákat. Is. De, hogy a lényegre térjünk: a 444 számolt be arról a hírről, hogy megtartották az első LMBTQ-néptáncfoglalkozást. Ami ugyan apró lépésnek tűnhet homoszexuális lobbinak, de kétségkívül hatalmas lépés az emberiségnek. Óriási győzelem ez, hiszen a néptánc eddig a pontig az utolsó bástyaként állt ellen a militáns genderideológia ostromának.
Zárójel: a klasszikus balett már régen elesett, manapság spicc-cipőre és tütüre ácsingózó férfiak ostromolják a balettigazgatókat. Nyugaton pedig simára gyantázott lábú férfiak táncolnak rövid selyem hálóingekben egymással érzéki duetteket és triókat. A heteró táncművészeket pedig durván diszkriminálják. Zárójel bezárva.
A néptáncban viszont még mindig férfiak táncolnak nőkkel; a férfiak nadrágban és csizmában, a nők szoknyában és olyan cipőben, amelynek néhány centi magas a sarka. És a táncok közben az ilyen barbár hagyományokra szomjazó, elnyomó fehér fasiszták amolyan pajzán csujogatásokat is hallhatnak, amelyeket nem is kérdés, hogy régen meghaladtak már a modern kor szigorú elvárásai, elavultakká váltak, heteronormatívak, de elsősorban végtelenül és bántóan szexisták. Ezekről a mozgalom egyik bátor kitalálója a következőket nyilatkozta:
„A csujogatás alapvetően incselkedő, kritikus, gúnyolódó odaszólás, vagy akár bók is lehet. Mi is a magyar fiatalság része vagyunk, miért ne lehetne a mi témáinkról, a mi problémáinkról csujogatást írni? A tradíciók tisztelete nemcsak az, hogy betanulom valaki más százéves csujogatását, hanem az, hogy továbbviszem a szokásokat, és az elődökhöz hasonlóan én is kitalálom a saját csujogatásomat.”