Sosem gondoltam volna, de eljött az a pont, hogy egyet kell értenem Magyar Bálint 2005-ös szavaival, mert valóban erkölcstelen a diákokat gátlástalanul kihasználni és politikai eszközzé silányítani, ahogy azt a baloldal és a hozzá köthető szervezetek – élükön a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetével – teszik.
Elképzelem azokat a diákokat, akiknek, bár elismerik, hogy javítani kell a pedagógusok bérhelyzetén, a kialakult helyzet cseppet sem tetszik. Azokat, akik azért járnak iskolába, hogy tanuljanak, nem pedig azért, hogy látszatforradalmat szervezzenek a diákok naivitását kihasználó tanárok segítségével. Ők valószínűleg csöndben ülnek a helyükön, miközben társaik és néhány tanáruk éppen „megváltják” Magyarországot. Sajnálom és együttérzek ezekkel a fiatalokkal, azokkal, akik felismerték, hogy a megmozdulásoknak már nincs vagy talán soha nem is volt semmi köze a tanárok béréhez, és a befolyásolható diákokat egy politikai ideológia mellett állítják csatasorba. És ha mindezt még a diákok szülei is támogatják, esélytelen a józanság és normalitás hangján szólni a tanulókhoz.
Napjainkban súlyos problémát jelent a tanárok utánpótlása is, azonban bizonyos mértékben éppen ők teszik lehetetlenné a szakma presztízsének visszaállítását, így ne legyenek illúzióink: ha a tanárok bérhelyzete meg is oldódik, aligha fogják elárasztani az egyetemeket a pedagógushallgatók.
Furcsa szövetséget kötöttek a diákok tanáraikkal, amelyben a tanári hivatáshoz nélkülözhetetlen tiszteletet cinkos kapcsolat váltotta fel, hiszen egy folyton panaszkodó, megcsömörlött, a diákokban politikai kiskatonát látó felnőttre aligha tud felnézni a tanuló.
A legnevetségesebb az egész hajcihő körül, amikor a tanárok arra hivatkoznak, hogy meg van kötve a kezük a tananyagot illetően, mert a csúnya, rossz kormány a Nemzeti alaptantervvel korlátozza őket. Ugyanis mindenki, aki tanult vagy éppen tanul, pontosan tudja, hogy gyakorlatilag bármiről beszélhetnek a tananyag részeként a tanárok. Sok emlékem van, amikor a tanáraimnak egyszerűen nem volt kedvük tanítani, és vagy filmet néztünk, vagy beszélgettünk és játszottunk, ha pedig tanítottak, előszeretettel tettek csípős politikai megjegyzéseket és kiegészítéseket a nekik nem tetsző tananyaghoz.