Zseniális retró Audi mutatja meg, hogy korai temetni a benzinmotort

A nyolcvanas évek versenyeinek hangulatát hozza el napjainkba a GT50, öt henger erejével és őrült hangjával.

2025. 12. 16. 13:52
Fotó: Audi
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben a következő szezon Forma–1-es debütálása, néhány európai (részben elektromos) új modell érkezése, és a kínai, csupa nagybetűs AUDI rokonmárka offenzívája kelt mostanában hírverést a négykarikás márka háza táján, azért a múltat sem akarják teljesen szőnyeg alá söpörni. Jövőre lesz a legendás öthengeres benzinmotorok bevezetésének ötvenedik évfordulója (ano a 100-asban debütált), amit egy lehengerlő tanulmánnyal ünnepelnek meg. 

Fotó: Audi

Egészen pontosan az Audi neckarsulmi képzési központjában oktatójuk irányításával tizennégy gyakornok álmodta meg a GT50 névre keresztelt koncepciót, amelynek vonalaiba nem nehéz belelátni a nyolcvanas évekbeli ralipályákon vitézkedő Quattro kupékat, ám a modern stílussal izgalmasan vegyített régi formajegyeket, illetve az arányokat tüzetesebben nézve kiderül, hogy valójában a 200-as Trans-Am és a 90 ISMA GTO versenygépek adták hozzá a fő inspirációt. 

Fotó: Audi

Lassan megszokhattuk, hogy a retro tanulmányok elektromos hajtásúak, ez jelen esetben épp a jubileum megcsúfolása lett volna. Ezért a GT50 a Győrben készülő 2,5 literes, turbós, elképesztő hangú benzinmotort kapta meg, 400 lóerővel és összkerékhajtással. Bár a bravúros versenygép-koncepció egyedi példány marad, a jubileumon túl azt hirdeti, hogy a ma csak az RS3-ban elérhető öthengeres nem búcsúzik, épp ellenkezőleg, új szériamodellekben fog visszatérni. 

Fotó: Audi


 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.