A KDFSZ sajtóközleményében a cég globális problémáira hívja fel a figyelmet, így az anyavállalatnál felmerülő problémákra és a más országokban, például a Csehországban történő üzletbezárásokra. A KDFSZ óriási problémának tartja azt a vezetői magatartást, amikor a vezetőség nem tudja beismerni hibáit és ezáltal nem vállalja fel rossz döntéseinek a következményeit sem – írják.
A szakszervezet a munkavállalók nevében kéri a vállalat vezetőit, hogy nevezzék meg a dolgozóknak a bezárások valódi okát és felelőseit.
A munkáltatóval történő egyeztetések mellett egy békés megmozdulás megszervezését is kilátásba helyezték, melynek során az adó optimalizálásra, a multinacionális vállaltoknál évek óta felmerülő problémákra szeretnék felhívni a figyelmet.
A Tesco hétfőn bejelentette, amit a Magyar Nemzet már korábban megszellőztetett, azaz a 222 magyarországi áruházából heteken belül lakat kerül tizenhárom egységre.
– Amennyiben lehetőség van rá, minden munkavállalónak biztosítsanak más áruházakban jelenlegi beosztásának és jelenlegi jövedelmének megfelelő munkakört.
– Amennyiben nem tudnak minden munkavállalónak munkát biztosítani, abban az esetben az első legfontosabb szempont az új munkahely felajánlásánál, hogy a gyermeküket egyedül nevelő anyák kerüljenek előtérbe, ezt követően pedig a gyermekkel rendelkező családok.
– A felmondás alá eső munkavállalók részére pénzben váltsák meg a 2015-ös évre járó teljes szabadságot.
– A felmondás alá eső munkavállalók részére 2015. december 31-ig fizessenek munkabért azzal a feltétellel, hogy a boltbezárás napjától felmentik a munkavégzés alól.
A Tesco nemcsak Magyarországon van bajban, hanem európai szinten is, a cég problémája egyedi vállalati probléma – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter kedden arra a kérdésre válaszolva, hogy miként értékelik a Tesco közlését, hogy a kormány intézkedései miatt kényszerül üzletek bezárására és elbocsátásokra.
A miniszter hozzátette: kínos az, amikor ennek a felelősét nem a cég gazdálkodásában, hanem másokban kívánják megtalálni. Varga hangsúlyozta: a kiskereskedelem 2014-ben jelentősen bővült Magyarországon, hónapról hónapra 5 és 10 százalék között nőtt az ágazat teljesítménye, a magyar piaci helyzet nem indokolta a vállalat lépését.