Újra megszólal a Decathlon vezetője: Nem megfelelően használják a taorendszert

A befolyt pénzek nagy része elvész, és a legtöbb támogatás mindig egy irányba halad.

B. Molnár László
2018. 02. 05. 4:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az üzleti életben ritka jelenség, hogy egy multicég magyar vezetőt nevez ki ausztriai vállalatának élére. A napokban körbejárta a sajtót a hír: Pósfai Gábor, a Decathlon Magyarország országigazgatója kapott felkérést a francia sportszergyártó mamutvállalat ausztriai piacának kiépítésére. A számos versenytárssal tarkított osztrák piac még szűz terület a cég számára, nulláról kell felépíteni a vállalat helyi működését, így a felkérés óriási kihívást jelent. A szakember – akinek vezetése alatt a magyarországi vállalat globális szinten is kiemelkedően sikeres lett – tavasszal veszi át új feladatát, s a tervek szerint már nyáron megnyithatja első, ötezer négyzetméteres bécsi áruházát a Decathlon, amelynek belső kialakítási munkálatai már zajlanak.

– Nem ért váratlanul a felkérés, ugyanis az elmúlt két évben már párhuzamosan végeztem a magyar és az osztrák feladataimat. A leendő munkám olyan szakaszhoz ért el, amely egész embert kíván, így hét esztendő után váltok, és a családommal együtt Bécsbe költözöm – árulta el lapunknak Pósfai Gábor.

A cégvezető által említett hét esztendő minden volt, csak éppen nem a bibliai hét szűk év, ugyanis a vállalat piacvezető lett Magyarországon, tavaly nettó 53 milliárd forintos bevételt ért el. – Általában három–öt évig tölti be valaki egy helyen az országigazgatói pozíciót, én viszont már hét éve vezetem a magyarországi vállalatot. Nem titkolom, kerestem már a kihívást, és azt hiszem, az új munkában meg is találom. Magyarországon kisebb a piac, ráadásul a cég által kialakított modell nagyon működőképes, Ausztriában sokkal több a helyi márka és konkurencia, nem véletlen, hogy eddig nem is sikerült betörni az osztrák piacra – fogalmazott az üzletember. Utódja még nincs meg a hazai társaság élén.

Pósfai nevét egyébként még ismertebbé tette az a tavaly húsvétkor a közösségi oldalán tett bejegyzése, amelyben a másik fél tiszteletéről, a politika megosztó erejéről és a gyűlölködés befejezéséről írt. Ez válasz volt Orbán Viktor miniszterelnök húsvéti nyilatkozatára, miszerint a tüntetésektől még a békés és derék keresztény embereknek is viszket a tenyerük. Mint a cégvezető elmondta, nem gondolta volna, hogy Facebook-posztja ilyen érdeklődést vált majd ki, és állítja, azóta egyáltalán nem javult a helyzet, továbbra sem megy az, hogy tiszteljék egymást a másként gondolkodók, leüljenek egymással normális keretek között megbeszélni a dolgokat.

A hazai gazdaság állapotáról viszont úgy véli, valóban jobb, mint a 2010-es évek elején.

– Kétségtelen tény, hogy nőtt a vásárlóerő, nagyobb a fogyasztás, ám nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a körülmények világszinten javultak. Az európai uniós tagságunk nagyot lendített a gazdaságon, és a további javuláshoz is szükségünk van rá. Ugyanakkor nem látom a kitörő kis- és középvállalkozásokat, ezzel szemben nem lehet nem észrevenni egyesek aránytalanul gyors fellendülését, ami egészségtelen egy demokratikus gazdaságban – fogalmazott.

Ha valaki, akkor az utánpótlássport legnagyobb hazai támogatója, a Decathlon Magyarország első embere pontosan meg tudja ítélni, vajon a sokak által magasztalt, illetve szidott taorendszer segített vagy inkább ártott a magyar sportnak. – Mi a kezdetektől fogva az utánpótlássport mellett tettük le a voksunkat, annak ellenére, hogy például egy közismert olimpiai bajnok rövid távon nyilván jobb reklámhordozó, mint a széles nyilvánosság előtt még teljesen ismeretlen fiatal tehetség. A társaságiadó-kedvezmény rendszere egyébként nagyon jó kezdeményezés, főleg akkor, ha arra használnák itthon a támogatást, amire kellene. Így például az utánpótlás fejlesztésére kérik a pénzt, majd sok helyen a felnőttcsapatnál az idegenlégiósok bérét fedezik belőle úgy, hogy az említetteket utánpótlásedzőként írják be a rendszerbe. Magyarországon a taón keresztül befolyt pénzek nagy része elvész, és a legtöbb támogatás, nem véletlenül, mindig egy irányba halad, így nem csoda, hogy több sportág teljesítménye visszaesett – jelentette ki az üzletember. Pósfai Gábor nem titkolja, számukra az sem volt vonzó, amikor ebben a rendszerben megjelentek az úgynevezett közvetítők, akik bizonyos jutalékért – ami általában 15-20 százalék volt – cserébe hoztak számukra szerződő partnereket. Nos, ahogy kiderült valakiről, hogy ez a célja, azonnal ajtót mutattak neki.

– Mi mindig egy adott áruházunk vonzáskörzetében lévő, általunk többségében már ismert egyesületet támogattunk ezen a rendszeren keresztül, mert így egész évben nyomon tudjuk követni, valóban arra használják-e a pénzt, amire kérték. Számomra elképzelhetetlen volt mindig is, hogy politikai nyomásra támogassunk akár egyesületet, rendezvényt vagy programot. Ha lett is volna esetleg ilyen próbálkozás, csírájában fojtottuk volna el – hangsúlyozta a vállalatvezető.

Pósfai Gábornak egyébként a sportfejlesztési és a stadionépítési programmal sincs gondja, hiszen több évtizedes lemaradást pótolt ezzel a kormány, ám a hibát ott látja ezzel kapcsolatban, hogy a jövőt figyelmen kívül hagyva a létesítmények fenntartására és üzemeltetésére nem gondolt senki. És az sem véletlen, hogy egyetlen projektben sem vett részt a Decathlon. – Noha rengetegszer kerestek meg minket sok száz milliós, milliárdos projektekkel, mi ilyen célra sem céltámogatást, sem pedig taotámogatást nem adtunk. Még mielőtt rákérdez: igen, azért, mert a mi pénzünk elveszne ebben a hatalmas projektben, és finoman szólva sem tudnánk nyomon követni a felhasználását – tette hozzá a cégvezető.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.