Megkezdődik az elővárosi vasúthálózat fejlesztése

A tervek szerint nemcsak a vasúti pálya, de a környezete és az állomások is megújulnak.

Magyar Nemzet
2020. 08. 18. 14:15
Kőbánya-Kispest és Lajosmizse között csökken a menetidő Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Átfogó elővárosi vasútfejlesztési program előkészítéséről döntött a kormány, a Budapest Fejlesztési Központ irányításával elkezdődhet a lajosmizsei, a veresegyházi elővárosi vasútvonal, valamint a Kőbánya felső–Rákosliget közötti vonalszakasz átfogó fejlesztésének előkészítése és tervezése – közölte a BFK Budapest Fejlesztési Központ Nonprofit Zrt. hétfőn az MTI-vel.

A közleményben rámutatnak: az elővárosi vasútvonalak közül a lajosmizsei az egyetlen nem villamosított, a vonal nagy részén 40 kilométeres óránkénti sebességkorlátozással. A fejlesztés nyomán az utasszám akár három-négyszeresére is növekedhet, amit a mainál sokkal sűrűbb, a vonal belső szakaszán akár 15 percenként egymást követő szerelvényekkel lehet majd kiszolgálni. Kőbánya-Kispest és Lajosmizse között 80-120 kilométer óránkénti sebességgel közlekednek majd a vonatok.

A tervek szerint nemcsak a vasúti pálya, de a környezete és az állomások is megújulnak: akadálymentesített vasúti megállókat, új P+R és B+R parkolókat terveznek. A vonatközlekedés a fővárosban az Üllői útnál nemcsak a főutat, de az 50-es villamos útvonalát is szintben keresztezi, ezt az akadályt ki kell iktatni.

Kőbánya-Kispest és Lajosmizse között csökken a menetidő
Fotó: Havran Zoltán

A Budapest–Veresegyház–Vác vonalon a korszerűsítés nyomán a jövőben Vácról Veresegyházon át félóránként, a Veresegyházát követő szakaszon negyedóránként indulhatnak majd a vonatok Budapestre. Két új megálló is épül majd, az egyik a Marcheggi hídnál – a váci, veresegyházi, az esztergomi vonal és a külső körvasút találkozásánál –, a másik pedig Veresegyházon, a Medveotthon közelében.

A Budapest–Hatvan és Budapest–Újszász–Szolnok vasútvonalon a tervezett vasútfejlesztések közül kiemelkedik a Budapest–Hatvan és a Budapest–Szolnok–Újszász vasútvonal közös szakasza. A cél az, hogy a Keleti pályaudvartól Pécelig és Gyömrőig 15 perces járatsűrűség legyen biztosítható. Ehhez Budapesten harmadik vágányt kell építeni a Keleti pályaudvar és Rákosliget között.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.