Németország öt és fél milliárd euró (hat és fél milliárd dollár) finanszírozást biztosít az elektromos autók töltési infrastruktúrájának fejlesztéséhez, ami igen jelentős támogatás az ország egyik legfontosabb iparágának. Az összeget 2024-ig folyósítják – közölte a Bloomberggel Steffen Seibert, Angela Merkel kancellár szóvivője a német autógyártókkal tartott csúcstalálkozót követően. A szóvivő állítása szerint
a német autóipar készen áll az Európai Bizottság által kitűzött ambiciózus éghajlati célok teljesítésére.
A vállalatok arra a következtetésre jutottak, hogy az elektromos autók növekvő elfogadottsága lehetővé teszi a szigorúbb kibocsátási határértékek betartását. A jelentést egy ipari munkacsoport készítette, amelyet a kormány legutóbbi autóipari csúcstalálkozóján hoztak létre. Mint lapunk is beszámolt róla, a bizottság azt tervezi, hogy az úgynevezett Green Deal Initiative részeként szigorítja a közúti járművek szén-dioxid-kibocsátási normáját. Az EU célja, hogy 2030-ra 37,5 százalékot faragjon le a tavalyi kibocsátás szintjéből.

Fotó: Reuters
Másként emlékeztek a kancellárral folytatott autós csúcstalálkozóról az autógyártók, akik szerint a tanácskozás nem hozott számottevő konkrét eredményt. Az Auto Summit 2021 nevű rendezvényen Merkel mellett szövetségi miniszterek, az autóiparban erősen érintett tartományok kormányfői és az autóipar képviselői vettek részt. A klímavédelemről folytatott vita a közelmúltban ismét fellángolt, különös tekintettel az őszi szövetségi választásokra.
– A Zöldek arra törekszenek, hogy 2030-tól kizárólag kibocsátásmentes autókat lehessen forgalomba hozni Európában – mondta Cem Özdemir zöld politikus. Tobias Austrup, a Greenpeace szakértője szerint a robbanómotorok halálra vannak ítélve, a jövő városaiban csak néma e-motorokkal szerelt gépkocsik közlekedhetnek.
Karsten Schulze, az ADAC technológiai elnöke ugyanakkor azt hangsúlyozta, hogy a belső égésű motor időzített betiltása lehetetlenné teszi a benzin- és dízelmotorok fejlesztését, bár abban még lenne potenciál.
Gondot okoz az is, hogy e-járművek gyártása kevésbé munkaigényes.
Összesen mintegy nyolcszázötvenezer közvetlen alkalmazott dolgozik jelenleg az autóiparban Németországban.
Az IG Metall nevű szakszervezet úgy látja, hogy az autóipar strukturális változásai jelentős kockázatot jelentenek a foglalkoztatásra, ezért azt szorgalmazza, hogy azt célzott finanszírozási programokkal támogassák. A tervezett járműipari alap összege egymilliárd euró, és egy szakértői tanácsnak nyárra ki kell dolgoznia az alapok felhasználására vonatkozó ajánlásokat.