Megérkezett Szentesre a második tram-train

Megérkezett hazánkba a Szeged–Hódmezővásárhely vasút-villamos második járműve. A kamionokról a sínre emelték és összeszerelték a tram-traint, amelynek – az elsőhöz hasonlóan – hamarosan megkezdődhetnek a futópróbái.

2021. 03. 16. 16:00
Szentes, 2021. január 9. Az első tram-train szerelvényt emelik a sínekre daruval a szentesi vasútállomáson 2020. január 9-én. Az ország első vasút-villamosa ősztől közlekedik Szeged és Hódmezővásárhely között. MTI/Máthé Zoltán Fotó: MTI/Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Megkezdődött a második tram-train sínre állítása a MÁV-Start szentesi telephelyén.

A kamionok ma érkeztek meg a szentesi motorgarázsba. A jármű leemelése és összeszerelése is kezdetét vette – erősítette meg lapunk kérdésére a szállító Stadler Trains.

A közúti szállítmány március 9-én indult el Valenciából, és szűk egy héten át utazott keresztül Európán, míg végcéljához ért. Mint lapunk is beszámolt róla, az első, Vásárhely 1-es tram-traint január 20-án mutatták be a Szentesen. A prototípus működésének ellenőrzésére irányuló futópróba március 4-én, Szentes–Mindszent–Szentes útvonalon sikeresen lezajlott, majd a hatósági járműszemle és próba következik Hódmezővásárhely új villamosvasúti vonalán. A nyílt vonali próbák a 135. számú vonal Szeged–Hódmezővásárhely szakaszán, a hódmezővásárhelyi és szegedi villamosvasúti vonalakon folytatódnak. Az első három tram-train szeptember végén állhat forgalomba Hódmezővásárhely és Szeged között.


Így emelték a sínekre az első tram-train szerelvényt daruval a szentesi vasútállomáson
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

A futópróbák részleteiről hírek jelentek meg a sajtóban, többek közt arról, hogy kerékkopás mutatkozott a járművön, emiatt el kellett halasztani az esedékes tesztet. Kiss Csaba, a Stadler magyar leányvállalatának kommunikációs vezetője lapunknak elmondta, hogy

a futópróbák rendben folynak. Kisebb rendellenességek előfordulnak, de hát a futópróbák éppen arra szolgálnak, hogy a vadonatúj, még igencsak „bejáratós” eszközök finomhangolását elvégezzék a spanyolországi gyár mérnökei.

Az említett kerékkopás teljesen megszokott, mindennapi jelenség, a szentesi telephelyen rendelkezésre állnak azok a gépek, amelyekkel ezeket korrigálni lehet. A nemzeti vasúttársaság közlése szerint a 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train szerelvények 216 férőhelyesek. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján óránként ötven kilométeres maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyílt vonalon dízel meghajtással, száz kilométeres megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.

A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged–Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig.

A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.