Megkezdődött a második tram-train sínre állítása a MÁV-Start szentesi telephelyén.
Félelmetes hanyatlásba kezdett Németország
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
Megkezdődött a második tram-train sínre állítása a MÁV-Start szentesi telephelyén.
A kamionok ma érkeztek meg a szentesi motorgarázsba. A jármű leemelése és összeszerelése is kezdetét vette – erősítette meg lapunk kérdésére a szállító Stadler Trains.
A közúti szállítmány március 9-én indult el Valenciából, és szűk egy héten át utazott keresztül Európán, míg végcéljához ért. Mint lapunk is beszámolt róla, az első, Vásárhely 1-es tram-traint január 20-án mutatták be a Szentesen. A prototípus működésének ellenőrzésére irányuló futópróba március 4-én, Szentes–Mindszent–Szentes útvonalon sikeresen lezajlott, majd a hatósági járműszemle és próba következik Hódmezővásárhely új villamosvasúti vonalán. A nyílt vonali próbák a 135. számú vonal Szeged–Hódmezővásárhely szakaszán, a hódmezővásárhelyi és szegedi villamosvasúti vonalakon folytatódnak. Az első három tram-train szeptember végén állhat forgalomba Hódmezővásárhely és Szeged között.
A futópróbák részleteiről hírek jelentek meg a sajtóban, többek közt arról, hogy kerékkopás mutatkozott a járművön, emiatt el kellett halasztani az esedékes tesztet. Kiss Csaba, a Stadler magyar leányvállalatának kommunikációs vezetője lapunknak elmondta, hogy
a futópróbák rendben folynak. Kisebb rendellenességek előfordulnak, de hát a futópróbák éppen arra szolgálnak, hogy a vadonatúj, még igencsak „bejáratós” eszközök finomhangolását elvégezzék a spanyolországi gyár mérnökei.
Az említett kerékkopás teljesen megszokott, mindennapi jelenség, a szentesi telephelyen rendelkezésre állnak azok a gépek, amelyekkel ezeket korrigálni lehet. A nemzeti vasúttársaság közlése szerint a 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train szerelvények 216 férőhelyesek. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján óránként ötven kilométeres maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyílt vonalon dízel meghajtással, száz kilométeres megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.
A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged–Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig.
A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal.
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
A cél az, hogy a képződő hulladék a lehető legnagyobb arányban nyersanyagként hasznosuljon újra.
Havazás jön, mutatjuk, hol!
Pressman nem teszi zsebre, amit a lehetséges utódjától kapott
Ennyi volt? Sármos edzőre cserélhette L.L. Juniort Dárdai Blanka
Nógrádi György: Ha nem lesz megoldás, a német lakosság fogja kézbe venni a dolgokat + videó
Így készül az igazi bajai halászlé – videón a tradicionális elkészítési mód
Nyoma veszett a magyar lottónyertesnek: a Szerencsejáték Zrt. most felhívást tett közzé
Oroszország hatalmas támadást indított
Milák Kristóf lehet 2024 legjobbja a világon
Magyar kézbe kerül Románia pénzügyeinek irányítása
Kilencéves kisfiú is az áldozatok között a magdeburgi terrotámadásban
Lezuhant egy utasszállító repülő, sokan meghaltak + videó
Óriási tüntetés a magdeburgi támadás miatt Németországban + videó
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.
A gazdasági növekedést magasabb és hosszú ideig fenntartható pályára tudjuk állítani.
Ez történt a héten a gazdaságban.
A cél az, hogy a képződő hulladék a lehető legnagyobb arányban nyersanyagként hasznosuljon újra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.