Megkezdődött a második tram-train sínre állítása a MÁV-Start szentesi telephelyén.

Emeli a Demján Sándor-program keretét a kormány, még több cég jut forráshoz
Ezernyolcszáz cég részesülhet vissza nem térítendő támogatásban.
Megkezdődött a második tram-train sínre állítása a MÁV-Start szentesi telephelyén.
A kamionok ma érkeztek meg a szentesi motorgarázsba. A jármű leemelése és összeszerelése is kezdetét vette – erősítette meg lapunk kérdésére a szállító Stadler Trains.
A közúti szállítmány március 9-én indult el Valenciából, és szűk egy héten át utazott keresztül Európán, míg végcéljához ért. Mint lapunk is beszámolt róla, az első, Vásárhely 1-es tram-traint január 20-án mutatták be a Szentesen. A prototípus működésének ellenőrzésére irányuló futópróba március 4-én, Szentes–Mindszent–Szentes útvonalon sikeresen lezajlott, majd a hatósági járműszemle és próba következik Hódmezővásárhely új villamosvasúti vonalán. A nyílt vonali próbák a 135. számú vonal Szeged–Hódmezővásárhely szakaszán, a hódmezővásárhelyi és szegedi villamosvasúti vonalakon folytatódnak. Az első három tram-train szeptember végén állhat forgalomba Hódmezővásárhely és Szeged között.
A futópróbák részleteiről hírek jelentek meg a sajtóban, többek közt arról, hogy kerékkopás mutatkozott a járművön, emiatt el kellett halasztani az esedékes tesztet. Kiss Csaba, a Stadler magyar leányvállalatának kommunikációs vezetője lapunknak elmondta, hogy
a futópróbák rendben folynak. Kisebb rendellenességek előfordulnak, de hát a futópróbák éppen arra szolgálnak, hogy a vadonatúj, még igencsak „bejáratós” eszközök finomhangolását elvégezzék a spanyolországi gyár mérnökei.
Az említett kerékkopás teljesen megszokott, mindennapi jelenség, a szentesi telephelyen rendelkezésre állnak azok a gépek, amelyekkel ezeket korrigálni lehet. A nemzeti vasúttársaság közlése szerint a 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train szerelvények 216 férőhelyesek. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján óránként ötven kilométeres maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyílt vonalon dízel meghajtással, száz kilométeres megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.
A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged–Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig.
A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal.
Ezernyolcszáz cég részesülhet vissza nem térítendő támogatásban.
Az orvostechnikai és gyógyszeripar stratégiai ágazat.
A végleges felhívások alapján június 18-ától nyújthatnak be pályázatot az összesen 96 milliárd forintos keretösszegű forrásra.
Az ország mezőgazdasági gépezete könnyen átállítható új ágazatokra, így a teljes európai agrárpiac veszélybe kerülhet.
Eltűnt pásztói nőt keres a rendőrség
Most kiderül, Zelenszkijnek a fotel vagy a tűzszünet a fontosabb
Kiadták a figyelmeztetést: ne küldj több SMS-t, különben...
Végre Trump is megszólalt az orosz bombázók ukrán megsemmisítéséről
Eddig titkolta Törőcsik Franciska, most végre megmutatta: a rajongók szóhoz sem jutottak!
Egy vérfürdő után benyújtotta lemondását az ukrán szárazföldi erők parancsnoka
Orosz válasz: ballisztikus csapás Ukrajnára
Ezek az ételek jobban károsíthatják a májadat, mint az alkohol
Döbbenetes, mit vittek el Münchenből a PSG vandál szurkolói a BL-döntő után + videó
A Fradi megkezdte a bevásárlást a magyar játékosokból – Lisztes Krisztián is hazatérhet
Ukrajna légicsapása globális kockázatokat rejt
Eldőlt, Orbán Viktor lesz 2026 után is a miniszterelnök újabb négy évre
Ezernyolcszáz cég részesülhet vissza nem térítendő támogatásban.
Az orvostechnikai és gyógyszeripar stratégiai ágazat.
A végleges felhívások alapján június 18-ától nyújthatnak be pályázatot az összesen 96 milliárd forintos keretösszegű forrásra.
Az ország mezőgazdasági gépezete könnyen átállítható új ágazatokra, így a teljes európai agrárpiac veszélybe kerülhet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.