Megkezdődött a második tram-train sínre állítása a MÁV-Start szentesi telephelyén.
Támogatások segítik az állattenyésztés fenntarthatóságát
Huszonkétmilliárd forintos keretösszeggel nyíltak pályázatok.
Megkezdődött a második tram-train sínre állítása a MÁV-Start szentesi telephelyén.
A kamionok ma érkeztek meg a szentesi motorgarázsba. A jármű leemelése és összeszerelése is kezdetét vette – erősítette meg lapunk kérdésére a szállító Stadler Trains.
A közúti szállítmány március 9-én indult el Valenciából, és szűk egy héten át utazott keresztül Európán, míg végcéljához ért. Mint lapunk is beszámolt róla, az első, Vásárhely 1-es tram-traint január 20-án mutatták be a Szentesen. A prototípus működésének ellenőrzésére irányuló futópróba március 4-én, Szentes–Mindszent–Szentes útvonalon sikeresen lezajlott, majd a hatósági járműszemle és próba következik Hódmezővásárhely új villamosvasúti vonalán. A nyílt vonali próbák a 135. számú vonal Szeged–Hódmezővásárhely szakaszán, a hódmezővásárhelyi és szegedi villamosvasúti vonalakon folytatódnak. Az első három tram-train szeptember végén állhat forgalomba Hódmezővásárhely és Szeged között.
A futópróbák részleteiről hírek jelentek meg a sajtóban, többek közt arról, hogy kerékkopás mutatkozott a járművön, emiatt el kellett halasztani az esedékes tesztet. Kiss Csaba, a Stadler magyar leányvállalatának kommunikációs vezetője lapunknak elmondta, hogy
a futópróbák rendben folynak. Kisebb rendellenességek előfordulnak, de hát a futópróbák éppen arra szolgálnak, hogy a vadonatúj, még igencsak „bejáratós” eszközök finomhangolását elvégezzék a spanyolországi gyár mérnökei.
Az említett kerékkopás teljesen megszokott, mindennapi jelenség, a szentesi telephelyen rendelkezésre állnak azok a gépek, amelyekkel ezeket korrigálni lehet. A nemzeti vasúttársaság közlése szerint a 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train szerelvények 216 férőhelyesek. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján óránként ötven kilométeres maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyílt vonalon dízel meghajtással, száz kilométeres megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.
A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged–Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig.
A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal.
Huszonkétmilliárd forintos keretösszeggel nyíltak pályázatok.
Hortay Olivér: A blokkosodás irányába tett további lépések katasztrofális következményekkel járhatnak.
Varga Mihály az OTP éves közgyűlésén beszélt a magyar bankrendszer állapotáról.
Akik persze jogosan akadtak ki.
Elgázolt egy embert a metró a Blaha Lujza téren
Fegyverekkel árasztja el Amerika Ukrajnát - küszöbön a világháború
Támadás történt a kaposvári plázában: mutatjuk a fejleményeket
Az orosz-ukrán háború 793. napja – az orosz győzelem kulcsa: Csasziv Jar
Házasság első látásra: Petra és András újra együtt!
Máris újabb éttermet nyit a McDonald’s – nyáron már várja a vendégeket
Kórházba került Zámbó Krisztián
Minden idők legnagyobb összeomlását produkálhatja a Paks
Játssz és nyerj páros belépőt a Magyarország-Kanada jégkorongmeccsre (hirdetés)
A hajszolt életvitel nem lehet kifogás, vedd komolyan a vashiányt (hirdetés)
Alu paratha, a burgonyával töltött boldogságlepény -receptvideó ( hirdetés)
A világ legjobb csapata újra Budapesten (hirdetés)
Huszonkétmilliárd forintos keretösszeggel nyíltak pályázatok.
Hortay Olivér: A blokkosodás irányába tett további lépések katasztrofális következményekkel járhatnak.
Varga Mihály az OTP éves közgyűlésén beszélt a magyar bankrendszer állapotáról.
Akik persze jogosan akadtak ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.