Megkezdődött a második tram-train sínre állítása a MÁV-Start szentesi telephelyén.

Nagyon jól fut a távhőpályázat
Egy hét alatt a teljes keret kétharmadára érkezett be pályázat a Jedlik-program első kiírásában.
Megkezdődött a második tram-train sínre állítása a MÁV-Start szentesi telephelyén.
A kamionok ma érkeztek meg a szentesi motorgarázsba. A jármű leemelése és összeszerelése is kezdetét vette – erősítette meg lapunk kérdésére a szállító Stadler Trains.
A közúti szállítmány március 9-én indult el Valenciából, és szűk egy héten át utazott keresztül Európán, míg végcéljához ért. Mint lapunk is beszámolt róla, az első, Vásárhely 1-es tram-traint január 20-án mutatták be a Szentesen. A prototípus működésének ellenőrzésére irányuló futópróba március 4-én, Szentes–Mindszent–Szentes útvonalon sikeresen lezajlott, majd a hatósági járműszemle és próba következik Hódmezővásárhely új villamosvasúti vonalán. A nyílt vonali próbák a 135. számú vonal Szeged–Hódmezővásárhely szakaszán, a hódmezővásárhelyi és szegedi villamosvasúti vonalakon folytatódnak. Az első három tram-train szeptember végén állhat forgalomba Hódmezővásárhely és Szeged között.
A futópróbák részleteiről hírek jelentek meg a sajtóban, többek közt arról, hogy kerékkopás mutatkozott a járművön, emiatt el kellett halasztani az esedékes tesztet. Kiss Csaba, a Stadler magyar leányvállalatának kommunikációs vezetője lapunknak elmondta, hogy
a futópróbák rendben folynak. Kisebb rendellenességek előfordulnak, de hát a futópróbák éppen arra szolgálnak, hogy a vadonatúj, még igencsak „bejáratós” eszközök finomhangolását elvégezzék a spanyolországi gyár mérnökei.
Az említett kerékkopás teljesen megszokott, mindennapi jelenség, a szentesi telephelyen rendelkezésre állnak azok a gépek, amelyekkel ezeket korrigálni lehet. A nemzeti vasúttársaság közlése szerint a 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás, dízel-villamos hibrid tram-train szerelvények 216 férőhelyesek. Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján óránként ötven kilométeres maximális sebességgel haladhatnak, a két város közötti nyílt vonalon dízel meghajtással, száz kilométeres megengedett sebességgel szállíthatják majd az utasokat.
A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged–Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. Hódmezővásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik Hódmezővásárhely nagyállomásig.
A tram-train vonalán közel négy kilométeres egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, a kapcsolódó felsővezeték-hálózattal.
Egy hét alatt a teljes keret kétharmadára érkezett be pályázat a Jedlik-program első kiírásában.
Vigye vissza, ha vett ilyet.
Érdemben csökkennek az ágazat terhei.
Egyetlen hazai biztosító sem vállal utasbiztosítási fedezetet, ha utazásra nem javasolt területre mennénk.
Így emelkedett a magasba a rakéta – videón a magyar űrhajós fellövése
Itt tudja követni élőben, éppen hol járnak Kapu Tiborék
Ezt írta Kapu Tibor édesanyja fiának a fellövés perceiben
Kapu Tiborné: Amikor kicsi volt, mindenki azt mondta, Tibike különleges + videó
Zelenszkij követelőzni kezdett, Orbán Viktor helyretette
Sokkoló fejlemény: felszállt a világvége-repülő, az Egyesült Államokban a legrosszabbal számolhatnak
A FIFA az éjjel fontos bejelentést tett a Real Madrid botrányáról a klub-vb-n
A kebelcsoda pornósztár lebuktatta a kiskorú Lamine Yamalt
Tizenöt évesektől kapott ki a felnőttválogatott, megpróbálták eltussolni
A Real Madrid klubikonja igent mondott egy másik csapatnak
Kapu Tibor elindul az űrbe + videó – kövesse nálunk élőben!
Kerkez csalódottan távozott Liverpoolból – érdekes cikket közölt az egyik liverpooli portál
Egy hét alatt a teljes keret kétharmadára érkezett be pályázat a Jedlik-program első kiírásában.
Vigye vissza, ha vett ilyet.
Érdemben csökkennek az ágazat terhei.
Egyetlen hazai biztosító sem vállal utasbiztosítási fedezetet, ha utazásra nem javasolt területre mennénk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.