A 120 ezer négyzetméteres komplexum a Lehrter rendezőudvar egy részén épült, Hannovertől körülbelül húsz kilométerre keletre. Az átrakóállomás
Ingatlanpiaci keresletnövekedés előtt két vármegye
Többéves csúcsokat döntött a lakáspiac 2024-ben.
A 120 ezer négyzetméteres komplexum a Lehrter rendezőudvar egy részén épült, Hannovertől körülbelül húsz kilométerre keletre. Az átrakóállomás
Németország egész északnyugati részét kiszolgálja, ugyanis Lehrtében keresztezik egymást az észak–déli és kelet–nyugati vasúti fővonalak
– tette közzé a RailwayGazette.com.
A MegaHub egyik felhasználója a Kombiverkehr–Gesellschaft cég, amely közvetlen vonatokkal köti össze az átrakóállomást Ludwigshafen, München és Verona között, valamint célpontok érhetők el többek között Hollandiában, Belgiumban, Svédországban, Norvégiában, de Magyarországon Ausztriában, Görögországban és Törökországban is.
A logisztikai központot 171 millió eurós költséggel fejlesztették ki, a finanszírozást a Deutsche Bahn (DB) és a szövetségi kormány közösen vállalta. A Lehrte MegaHub kétszer három 720 méter hosszú vágányát három nagy portáldaruval szolgálja ki.
A konténereket és a kamion-félpótkocsikat – a vontató nélküli kocsikat – automatikusan szétválogatják, és a portáldaruk és 12 önjáró elektromos szállítóeszköz segítségével a vonatok között, illetve a teherautók között célba juttatják.
Az áru nyomon követése digitális: videó rögzíti, amikor a vonatok vagy teherautók belépnek a terminálba, egy vonat általában három órán belül teljesen megrakható.
A nyitóeseményen Ronald Pofalla, a DB vezetőségi tagja azt mondta, hogy az áruszállítás átterelése vasútra az éghajlat védelmének egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb eszköze. A rakodási folyamatok Lehrtében gyorsabbak, mint bárhol máshol Németországban.
Minden innen induló vonat 52 teherautót vált ki a közutakról, és ezáltal automatikusan csökken a szén-dioxid-kibocsátás.
A vasúti teherforgalom jelenleg körülbelül 19 százalékot tesz ki a teljes áruszállításon belül Németországban. Az európai zöldmegállapodás szerint harmincmillió teherautót kell vonatra terelni, és tízmillió tonna szén-dioxidot megtakarítani. Ebben
fontos szerep juthat az automatizált vonatkezelésnek, amelynek révén a vasút akár negyven százalékkal növelheti a rendezőpályák kapacitását.
Sürgős tennivaló ezenkívül a vasúti kocsik digitális automatikus összekapcsolásának az elterjesztése. Mint köztudott, jelenleg minden egyes össze- vagy szétkapcsoláshoz emberi közbeavatkozás szükséges, ami nemcsak lassú, költséges, de ráadásul balesetveszélyes tevékenység. Korábban hírt adtunk róla, hogy
német, osztrák, svájci és francia cégekből álló konzorcium kezdte meg a digitális automatikus csatoló rendszer (DAK) tesztelését teherkocsikon. A rendszert egész Európában be kívánják vezetni 2030-ra.
Többéves csúcsokat döntött a lakáspiac 2024-ben.
Idén tovább élénkülhet a kereslet az alkoholmentes és a prémium termékek iránt.
Az elmúlt húsz évben alaposan átalakult a hazai édesipari gyártás.
Összeolvad a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Pénzügyminisztérium.
Sulyok Tamás: A személyemet érintő kisstílű hazugságait eddig sem tartottam szóra érdemesnek
Egymásra talált Havas Henrik és Magyar Péter
Akik csak úgy ragyogni fognak: ezek a csillagjegyek 2025-ben nagy önbizalomra tesznek majd szert!
Rejtélyes ködtől rettegnek az emberek világszerte
Most érkezett a tragikus hír: megahalt a magyar válogatott labdarúgó
M1-es: most közölte az Útinform – járhatatlan az autópálya, végeláthatatlan a dugó
Sebastian Kurz neve lehet az Osztrák Néppárt fegyvere
Elmaradt a csoda Barbastróban, a Barca idén is kiejtette negyedosztályú ellenfelét
A hét elején kiderül, meddig tart még a tél
Rokonai is félnek F. Jánostól, aki beismerte Till Tamás meggyilkolását
Leleplezte Magyar Pétert az ír közgazdász
Ezeken a napokon érkezik a nyugdíj 2025-ben + videó
Többéves csúcsokat döntött a lakáspiac 2024-ben.
Idén tovább élénkülhet a kereslet az alkoholmentes és a prémium termékek iránt.
Az elmúlt húsz évben alaposan átalakult a hazai édesipari gyártás.
Összeolvad a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Pénzügyminisztérium.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.