A 120 ezer négyzetméteres komplexum a Lehrter rendezőudvar egy részén épült, Hannovertől körülbelül húsz kilométerre keletre. Az átrakóállomás
Németország egész északnyugati részét kiszolgálja, ugyanis Lehrtében keresztezik egymást az észak–déli és kelet–nyugati vasúti fővonalak
– tette közzé a RailwayGazette.com.

A MegaHub egyik felhasználója a Kombiverkehr–Gesellschaft cég, amely közvetlen vonatokkal köti össze az átrakóállomást Ludwigshafen, München és Verona között, valamint célpontok érhetők el többek között Hollandiában, Belgiumban, Svédországban, Norvégiában, de Magyarországon Ausztriában, Görögországban és Törökországban is.
A logisztikai központot 171 millió eurós költséggel fejlesztették ki, a finanszírozást a Deutsche Bahn (DB) és a szövetségi kormány közösen vállalta. A Lehrte MegaHub kétszer három 720 méter hosszú vágányát három nagy portáldaruval szolgálja ki.
A konténereket és a kamion-félpótkocsikat – a vontató nélküli kocsikat – automatikusan szétválogatják, és a portáldaruk és 12 önjáró elektromos szállítóeszköz segítségével a vonatok között, illetve a teherautók között célba juttatják.
Az áru nyomon követése digitális: videó rögzíti, amikor a vonatok vagy teherautók belépnek a terminálba, egy vonat általában három órán belül teljesen megrakható.
A nyitóeseményen Ronald Pofalla, a DB vezetőségi tagja azt mondta, hogy az áruszállítás átterelése vasútra az éghajlat védelmének egyik legegyszerűbb és leghatékonyabb eszköze. A rakodási folyamatok Lehrtében gyorsabbak, mint bárhol máshol Németországban.
Minden innen induló vonat 52 teherautót vált ki a közutakról, és ezáltal automatikusan csökken a szén-dioxid-kibocsátás.
A vasúti teherforgalom jelenleg körülbelül 19 százalékot tesz ki a teljes áruszállításon belül Németországban. Az európai zöldmegállapodás szerint harmincmillió teherautót kell vonatra terelni, és tízmillió tonna szén-dioxidot megtakarítani. Ebben
fontos szerep juthat az automatizált vonatkezelésnek, amelynek révén a vasút akár negyven százalékkal növelheti a rendezőpályák kapacitását.
Sürgős tennivaló ezenkívül a vasúti kocsik digitális automatikus összekapcsolásának az elterjesztése. Mint köztudott, jelenleg minden egyes össze- vagy szétkapcsoláshoz emberi közbeavatkozás szükséges, ami nemcsak lassú, költséges, de ráadásul balesetveszélyes tevékenység. Korábban hírt adtunk róla, hogy
német, osztrák, svájci és francia cégekből álló konzorcium kezdte meg a digitális automatikus csatoló rendszer (DAK) tesztelését teherkocsikon. A rendszert egész Európában be kívánják vezetni 2030-ra.