Álom luxuskivitelben a síneken

Párizsból számos európai fővárosba, többek között Budapestre jár majd az ötcsillagos szállodavonat, amelyet a francia startup, a Midnight Trains indít útjára. A luxusvonat feléleszti a híres Orient expressz vagy a Le Train Blue hagyományait.

2021. 07. 20. 6:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A luxus éjszakai vonatok üzleti modelljét Adrien Aumont és Romain Payet vállalkozók hozták létre, akik korábban a vasúti és vendéglátóipari szektorban dolgoztak olyan szervezeteknél, mint az SNCF, azaz a francia államvasút, a Thalys nemzetközi nagy sebességű vasút-üzemeltető és az Accor Hotels.

A Midnight Trains célja, hogy prémium távolsági szolgáltatást nyújtson, amellyel 800–1500 kilométeres útvonalakat céloz meg. A javasolt vonalhálózat központja Párizs, az úti célok közé tartozik Róma, Hamburg, Berlin, Porto, Bécs és Budapest

– közölte a Railwaygazette.com. Az éjszakai vonatokon egyértelműen a kényelemre helyezik a hangsúlyt, és lényegesen magasabb minőségű szolgáltatást kínálnak, mint a jelenleg elérhető holdfényexpresszeken. Ezeken a vonatokon nem lesznek ülő- vagy fekvőhelyek, és kizárólag együtt utazó személyeknek vagy csoportoknak kínálják a kupékat. Nem fordulhat elő, hogy idegenekkel kelljen megosztani a hálófülkét – állítja a cég.

Fekvőkocsi a MÁV-Start vonatán. A luxus Párizsból érkezik majd Fotó: MÁV

 

A Midnight Trains fejlesztői úgy vélik, hogy ma hiánycikk a piacon az igazi, síneken gördülő luxus.

A szolgáltatás része a bár és az étterem, ahol kiváló minőségű ételeket és italokat kínálnak, beleértve a finom borokat és koktélokat. Minden utasnak concierge-szolgáltatás jár, amely végigkíséri őket az útjukon a jegypénztártól a megérkezésig.

Ez segít majd abban, vélekednek a kezdeményezők, hogy újjáteremtsék az éjszakai vonatok misztikáját és legendás múltját. A startup azt reméli, hogy első vonatait 2024-ben indíthatja útnak, miután beszerezte a megfelelő új vagy felújított járműveket, és megállapodást írt alá a vonatok üzemeltetéséről.

Mint korábban lapunk is beszámolt róla, Európában mások is szeretnék újjáéleszteni az éjszakai vasúti járatokat, ennek a reneszánsznak a jegyében jövőre már régiónkba is megérkezik a szolgáltatás. A RegioJet cseh magánvasút holland partnerével, egy startuppal összefogva Brüsszel–Amszterdam–Prága járatot szervez.

A hálókocsis vonat kora este indul Prágából Drezdán és Berlinen át Amszterdamba, majd Brüsszelben ér célhoz, kora reggel. Ideális például azoknak, akiknek az EU intézményeiben van dolguk, de üzleti tárgyalások lebonyolítására is kiválóan alkalmas.

Az új szolgáltatást a RegioJet nyújtja, amely szövetségre lépett a European Sleeper nevű startuppal – közölte lapunkkal a cseh cég. A Sleeper egy vadonatúj, éjszakai vonatok szervezésére létrehozott holland vasúttársaság. Az éjszakai járatokat a tervek szerint 2022-ben indítják el. A vonatokon lesznek ülő- és fekvőhelyek, valamint hálókocsik is. A jegyárakat a magánvasút politikáját követve mérsékelt szinten állapítják meg. Az új éjszakai összeköttetéssel a RegioJet és az European Sleeper aktívan támogatja a környezetbarát éjszakai vonatközlekedés fejlesztését célzó európai kezdeményezést.

Nem szeretne lemaradni az éjszakaivonat-hullámról a FlixBus vasúti leánya, a FlixTrain sem. A német szolgáltató a minap járatot indított Hamburg, Berlin és München között. A gördülőállomány felújított kocsikból áll, új ülésekkel, konnektorokkal, korszerűsített vécékkel és ingyenes wifivel. A tíz személykocsiból kettőben kerékpárokat is szállítanak.

A kereslet jelentősen megnőtt az éjszakai vonatok iránt, mondta Bernhard Rieder, a Nightjetet üzemeltető Osztrák Vasút (ÖBB) szóvivője a DW.com kérdésére. Az ÖBB az egész EU-ban a legtöbb éjszakai vonatkapcsolatot kínálja, például Münchentől Rómáig és Hamburgtól Zürichig.

 

Milliomosok vasútja

A filmstúdiók gondoskodnak róla, hogy ne felejtsük el a felső tízezer múlt század eleji közlekedési eszközét, a luxusvonatot. Az Orient expressz a híres kriminek köszönhetően több feldolgozásban is megtekinthető, de hasonlóan legendás a Le Train Bleu, azaz a Calais–Mediterranean expressz járat, amelyen a vagyonos britek menekültek el a londoni tél elől. Az úttörő Lord Henry Brougham nyugdíjas angol államférfi volt, aki 1834 telén fedezte fel a környéket. A tengerparton időzve úgy találta, hogy az időjárás Cannes-ban olyan enyhe, mint Kairóban, és heteken belül megkezdte a nagyszerű Regency-kastély építését. Példáját sokan követték, és a századfordulón már jóval több mint százezer divatos látogatója volt Nizzának a szezonban, amely januárban kezdődött és május 1-jén ért véget. A vasút egyeduralkodó utazási eszköz volt akkoriban, amely komoly fejlesztéseken esett át. 1922-ben avatták fel a milliomosok vonatját, amely kizárólag első osztályú kupékból állt. Az acélkocsikat sötétkékre festették és aranyszínű csíkkal szegélyezték – innen a kék vonat elnevezés.

Az angolok után jöttek az amerikaiak: Cole Porter zeneszerző és felesége egy teljes vagont foglaltak le, mindegyiküknek külön hálószobával, ugyanúgy az inasnak és a szobalánynak. F. Scott Fitzgerald amerikai író és felesége, Zelda 1924 nyarán kapaszkodtak fel a Nizzába tartó Le Blue Train fedélzetére. Ők voltak a jazzkorszak igazi sztárjai, a csillogás és a siker megtestesítői, és jelenlétükkel – valamint kiterjedt ismeretségi körüknek köszönhetően, akik között ott volt például Ernest Hemingway – vált divatossá nyáron is a francia Riviéra.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.