Közzétette negyedéves jelentését a Tesla, amely a várakozásoknál lényegesen jobban sikerült. A cég teljes árbevétele 18,8 milliárd dollár lett a becsült 17,9 milliárddal szemben, az egy részvényre jutó nyereség pedig 3,22 dollár a várt 2,26-hoz képest, utóbbi igen szép felülteljesítés. Azt már korábban nyilvánosságra hozták, hogy a negyedéves autóértékesítés 310 ezer darab volt, az év egészében pedig jóval másfél milliót meghaladó is lehet, attól függően, hogy a gyártás felpörgetését mennyire akadályozza az ellátási láncok bizonytalansága.
Az autógyártási szegmensben az árbevétel 16,89 milliárd, a profit 5,54 milliárd dollár volt, az árrés 32,9 százalék lett, vagyis
erősen nyereséges a gyártás, jóval nagyobb profit keletkezik, mint a hagyományos autógyártóknál.
Ez főként annak a következménye, hogy a kereslet nagyobb még a cég autói iránt, mint amennyit gyártani tudnak, így nincs árverseny, sőt a költségek emelkedését is át tudják hárítani a vásárlókra. Emellett természetesen fontos tényező, hogy a gyártás felfuttatása mellett törekednek a költségek csökkentésére, a hatékonyság növelésére is.
Ez az immár egymillió darab feletti éves gyártásnál egyszerűbb, mint korábban volt, és ha a cégnek sikerül elérnie a kitűzött tízmilliós, vagy annál is magasabb éves gyártást és értékesítést, még inkább így lesz. Jóllehet, akkor már elképzelhető, hogy a konkurencia is felfejlődik, így kialakul egy egészséges árverseny a piacon. Mindenesetre, ha a jelenlegi árbevételből kiindulva megbecsüljük, hogy tízmillió autó felett mi várható (feltételezve, hogy ekkor már az olcsóbb típusok adják az értékesítés nem kis hányadát), azt kapjuk, hogy éves szinten akár ötszázmilliárd dolláros árbevétel is lehet, ami meghaladja a világ jelenlegi legnagyobb cége, az Apple árbevételét.