A félvezetőhiány és az ellátási lánc megszakadása által sújtott uniós autópiac egyelőre nem mutatja a fordulat jelét. Júniusban 15,4 százalékkal, 886 510 járműre csökkent az új személygépkocsik regisztrációja – közölte az európai gyártók szövetsége, az ACEA. A négy legfontosabb piac közül a visszaesés a német piacon volt a legerőteljesebben érezhető – idézte a jelentést a Handelsblatt.
Németországban 18,1 százalékkal kevesebb új személygépkocsit helyeztek forgalomba, mint az előző év azonos hónapjában, Olaszországban 15 százalékos, Franciaországban 14,2 százalékos, Spanyolországban pedig 7,8 százalékos volt a visszaesés.
Az első fél évben az újonnan forgalomba helyezett autók száma az EU-ban 14 százalékkal, mintegy 4,6 millió darabra csökkent.
A német piacvezető Volkswagen is kevesebb autót adott el júniusban: Nyugat-Európában 25,5 százalékos, Közép- és Kelet-Európában 44,2 százalékos a változás negatív irányban.
Az ukrajnai háború, a folyamatos félvezetőhiány, valamint az egekbe szökő nyersanyag- és energiaköltségek az év első felében Nyugat-Európában – beleértve az Európai Szabadkereskedelmi Társulás (EFTA) országait és az Egyesült Királyságot is – megviselte az autógyártókat.
A visszaesés a Volvót és a Mazdát érintette a legsúlyosabban, 49,1, illetve 47,5 százalékkal. A német VW 22,3 százalékot veszített a pandémia uralta előző évhez képest. A BMW 19,3 százalékkal, az Opel anyavállalata, a Stellantis 15,4 százalékkal, a Mercedes-Benz pedig 2,2 százalékkal esett. A francia Renault ugyanebben az időszakban 0,8 százalékkal nőtt.