Varga Miklós meglátása szerint nem biztos, hogy a leggyorsabb kezű gitáros volt a legendás Bencsik Sándor, de mindenkitől megkülönböztethető jegyeket viselt magán a játéka, ami a belső lelkivilágát is híven tükrözte. Megszállott volt, állandóan nyűtte a húrokat, és nem ismert lehetetlent a zenében, nem is hazardírozott, tudatosan épített fel mindent a számokban. Azt szokták mondani, hogy csakúgy, mint Radics Bélának, neki is mindig gitár volt a kezében. (Mindketten tragikus hősök voltak, Schuster Lóránt mondta Bencsik Sándor 1987-ben bekövetkezett halálakor, hogy egykori zeneszerzőjük angolszász módra gitározott, és magyarul halt meg, utalva ezzel öngyilkosságára az ausztriai menekülttáborban.) Stúdiózás előtt pedig rengeteget babrált a gitárszólóval, úgy, hogy az már teljesen kész állapotban legyen hangról hangra, és ott már ne kelljen azzal foglalkozni, csak a hangzás beállításával. Schuster Lóránt azt is mondta róla, hogy ő volt a „baba” a zenekarban, de az angyalarc mögött egy rendkívül kemény belső tartás húzódott, ami az első számú muzsikussá avanzsálta a P. Boxban. Az ORI-nál Cserháti Istvánt jelentették be zenekarvezetőnek – sok cikkben azonban Bencsiket is így emlegették, ami szintén igaz volt, ha a zeneszerzést és a hangszerelést értjük ez alatt –, ami nem jelentett mást, mint azt, hogy a szervezési munkán kívül neki kellett képviselnie a csapatot a hivatalos szervek felé, ami inkább teher volt, semmint hatalom. Meg kell jegyezni azonban, hogy Sáfár József úgyszintén befolyásra tört, ami a hangzásban némiképp meg is mutatkozott, hiszen a progresszív rockzene jegyei is megjelentek a hard rockos P. Boxban. Varga Miklós szerint egyenesen Bencsik és Sáfár harcáról szólt a korai P. Box története, ami nem jelenti azt, hogy ne lett volna örömük az együttműködésben. Az énekes első hallásra talán érdekes módon Sáfárhoz húzott, ám hallgatva Varga Miklós későbbi produktumait, ez nem is csodálkozni való. Sáfár József ehhez azt tette hozzá, hogy emberileg nagyon jól kijött Bencsik Sándorral, akit művelt, olvasott embernek és érzékeny léleknek tartott, és nagyon jól el is tudtak beszélgetni, ám a zenei világuk összehangolásában valóban akadtak nehézségek, mindketten kicsit más hangzásra törekedtek. Ehhez jött még hozzá az, hogy Samu autodidakta volt, Sáfár pedig iskolázott zenész, ám a rockzene szférájában egyik vagy másik sem feltétlenül jelent előnyt vagy hátrányt.