Vaudeville a műfaji besorolása annak a három egyfelvonásos komédiának, amelyet a Beregszászi Illyés Gyula Magyar Nemzeti Színház ad elő a budapesti Nemzeti Színházban, Vidnyánszky Attila rendezésében. A könnyed műfajt persze a mai kor elvárásaihoz igazították az alkotók, miközben azt látjuk, hogy nincsen új a nap alatt. Itt most nem énekelnek a szereplők, de annyi Chopint hallhatunk, hogy a végén már el sem tudjuk képzelni Csehovot Chopin nélkül.
Az előadás egyik fontos tanulsága, hogy azt látjuk, ugyanazok a helyzetek ismétlődnek évszázadok, sőt – valószínűleg – évezredek óta, ha férfi-női viszonyrendszerről van szó.
A három rövid vígjáték egyértelműen rámutat arra, hogy érdemes megfogadni az apák és nagyapák tanácsait, mert leginkább nem a modern ember tudja a legtöbbet arról, hogyan működik a férfi és a női gondolkodás.
Mindegyik színművész remekül helytáll a három komédiában, ám érdemes kiemelni Trill Zsoltot, aki a Medvében úgy alakítja az idős lakájt, hogy már attól nevet a közönség, ha ránéz valamelyik színésztársára.
Vagyis már arckifejezésével képes a nevettetésre úgy, hogy még nem hangzik el egyetlen mondat sem, amelyet Csehov leírt. A véresen komoly bolondozásban méltó társa a férfias férfit alakító Varga Józsefnek Szűcs Nelli, aki remekül hozza azokat a női praktikákat, amelyeket egy férfi soha nem fog átlátni. Mindenesetre Csehov A medve című egyfelvonásosa igazi időtálló darab, mert a mai napig helytállnak azok a mondatai, amelyek révén egymásra talál férfi és nő. Vidnyánszky rendezése hitelesen mutatja be azt a folyamatot, hogyan szeret bele egy férfi egy nőbe, és hogyan veszi le a lábáról egy férfi férfias viselkedése a nőt. A darab dramaturgiai csúcsjelenete, amikor párbajig fajul a helyzet, férfi és nő kezdene párbajozni egymással, ám a férfiasság alapvető tulajdonságai közé tartozik, hogy nemhogy bántaná a nőt, hanem éppen ellenkezőleg, inkább beleszeret.