A mások mellett a Torzókkal és a Céllövöldével komoly szakmai sikereket szerzett Sopsits Árpád a széles közönséget is meghódította A martfűi rémmel. Az említett alkotás már csak a témája miatt is izgalmasnak hatott, elvégre nem sok sorozatgyilkosos thriller készül hazánkban. Ráadásul a produkciót valós események ihlették, ugyanis 1957-től kezdve egy évtizeden keresztül egy férfi kéjvágytól fűtve a hivatalos bizonyítékok alapján négy, de valószínűleg öt nővel végzett, a szocialista hatalom azonban el akarta kenni az ügyet, azt állítva, ilyesmi csak az imperialista Nyugaton történhet meg. Így az alkotás nem csupán a címszereplő pszichopata karakterére és a gyilkosságokra koncentrált, hanem korrajzot és társadalomkritikát is megfogalmazott a múlt rendszerrel szemben.

Éppen ezért reményekkel telve vártuk a rendező új munkáját, amelyet egy barátjának, a fiatalon elhunyt Telek Balázs fotóművésznek a személye és képei inspiráltak. A Mellékszereplők azonban az év egyik nagy csalódása. A cselekmény ezúttal is vidéken, esetünkben Nógrád vármegyében játszódik, most azonban nem emberölés, hanem mélyen eltemetett lélektani csontvázak felszínre kerülése okoz felbolydulást. A szövevényes melodrámáról ennél többet nem is árulunk el, mert egyik erénye, hogy sokáig nem tudjuk, az egyes emberek milyen szerepet töltenek be a sakktáblán, a lényeg, hogy a bűn és bűnhődés kérdéskörét egy gazdag cégvezető családján, egy börtönpapon, valamint egy fotográfuson és annak házastársán keresztül boncolgatja a történet.
És bár
a sztori alapvetően fordulatos és érdekes, a feszültség hamar kivész, ugyanis az alkotói szándék ellenére folyamatosan azt érezzük, mintha gyengeelméjűek kálváriáját néznénk, olyannyira életidegenül viselkednek és kommunikálnak a karakterek.

Remekül illusztrálja mindezt az egyik házaspár, akik állandóan összebalhéznak a gyerekkel kapcsolatban otthon, úgy, hogy a kislány is odahaza van és persze mindig a legrosszabb beszélgetésfoszlányokat csípi el, de a felnőttek ebből semmit sem tanulnak, s az említett – igencsak elcsépelt – drámai pillanat a filmben legalább háromszor megismétlődik. És továbbra sem szeretnénk ellőni a cselekmény csavarjait, de annyit talán elárulhatunk, hogy a raboknak lelki szolgálatot teljesítő pap múltjában egy igencsak sötét folt éktelenkedik, és amikor mindez elkezd nyilvánosságra kerülni, mint egy tébolyult, úgy rohan az érintettekhez ajtóstul a házba, hogy – az alkotói szándék szerint – erkölcsös, de valójában igencsak megkérdőjelezhető módon próbálja jóvátenni a bűneit.