Grela Alexandra festményei vizuális reflexiók Lev Sesztov filozófus gondolataira. A posztmodern dekonstrukció értelmében minden eddigi rendszert le kell bontani, dekonstruálni és rétegekre fejteni. A líraian szétterülő színfoltok organikus módon lépnek kapcsolatba a Lengyel Intézet Platán Galériájában látható szoboralkotásokkal. A művek között létrejövő szinergia transzszubjektív kapcsolatot igyekszik teremteni a befogadóval. Az acélszobrok és a monokróm képek valamiféle ismeretlen tartomány felé vezetik a tudat fürkésző tekintetét, éteri és érzékeny egyensúlyállapotot létrehozva. A három alkotó művészeti összhangjában többről van szó, mint egyszerű harmóniáról. Egy mélyebben gyökerező világlátásról, művészeti és formai koncepcióról, mely az élet eredendő formáiból merít ihletet, az elemi megismerést segítve.
Becskei Andor 2017-ben végzett a Magyar Képzőművészeti Egyetem szobrász tanszékén, 2023-ban szerezte meg doktori címét a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Karán.
Alkotótevékenységem középpontjában a komplex vizuális élmény és annak érzékenyítő hatása áll. Szobrászként foglalkoztat, miként lehet jelen a természetesség egy indusztriális környezetben és ipari alapanyagokból létrehozott, művi, precízen megmunkált tárgyban. Ennek nyomán munkáim többségét erős kettősség jellemzi. Az acél ridegségét feloldja egy organikus forma, folyamat vagy komponens. A természetben megtalálható, ismerős motívumokat átértelmezem, ezek határozzák meg az aktuális irányt.
Grela Alexandra festő, illusztrátor 1974-ben született Lengyelországban. 1999-ben diplomázott a Krakkói Képzőművészeti Akadémia festő szakán. 2005-től Magyarországon él és dolgozik.
Munkáimban szeretek saját nyelvet alkotni az általam vizuálisan megálmodott történethez. Igyekszem az alkotásokat egyszerre érzékivé és költőivé tenni, melyek a körülöttem lévő finom és mulandó dolgokon alapulnak. Jelen sorozatom alkotásai reflexiók Lev Sesztov orosz filozófus szövegeire. Amikor ez a ciklus készült, akkor végig az ő gondolatai inspiráltak. A sorozat összefoglaló címe: Értekezés a dekonstrukcióról.
Szirmai Nóra szobrászművész 2010-ben szerezte meg diplomáját Farkas Ádám, Körösényi Tamás és Karmó Zoltán tanítványaként a Magyar Képzőművészeti Egyetemen.
Nóra munkái természeti motívumokból, hálózatok megfigyeléséből indulnak ki.
Rendkívüli módon foglalkoztatnak engem a kapcsolatok, rendszerek, hálózatok olyan értelemben, mint az emberi viszonyok, a psziché bonyolult felépítése, az idegpályák kapcsolódása, az érzelmi összekapcsolódások. Innen ered a vonzódásom az olyan formák iránt is, ahol ezek a dolgok megfogható, látható formában vannak jelen, mint a rovarok szárnyának erezete, az érhálózatok, növényi relevanciák.