Modern formaterve, korát megelőző műszaki innovációi miatt egy-egy különleges autóról szinte el sem hisszük, hogy már akkor is az utakon futott, amikor mi születtünk. Most vegyük sorra, melyik évben milyen modell vált híressé az 1960-as években. Összeállításunk az Egyesült Államokban megjelenő Wealth Of Geeks magazin cikke alapján készült.

1961: Jaguar E-Type

A brit autógyártás ékkövét máig a világ legszebb autóinak élén tartják számon. Soros, hathengeres, 265 lóerős motorjával 7 másodperc alatt érte el a 100-at, végsebessége a maga korában elképesztő, 240 km/óra volt. Független első és hátsó kerékfelfüggesztéssel rendelkezett elöl tárcsafékkel, kormányzása fogasléces volt. Az E-Type modellt a Jaguar D-Type versenyautó alapjára építették, amely 1955-től kezdve három egymást követő évben nyerte meg a Le Mans-i 24 órás versenyt.
1962: Studebaker Avanti

A modell Amerika egyetlen négyszemélyes, nagy teljesítményű személyautójaként került forgalomba. A Raymond Loewy által tervezett autó komoly biztonsági funkciókat és nagy teljesítményt kínált. Bemutatásakor „a világ leggyorsabb sorozatgyártású autójának” nevezett, módosított Avanti 270 km/óra feletti sebességet ért el 4740 köbcentiméteres motorjával és üvegszálas karosszériájával a Bonnevilli sós síkságon, ahol összesen 29 gyorsasági világrekordot döntött meg. Rövid ideig gyártották, alig 4500 darabot építettek belőle.
1963: Buick Riviera

Az autó az elegancia újradefiniálását jelentette a maga korában, az 1960-as évek egyik legelegánsabb amerikai autója volt. Egyedi stílusához 325 lóerős V8-as motor párosult, erőteljes gyorsulást biztosítva. A Riviera belseje aprólékosan kidolgozott részleteket tartalmazott négy kagylóüléssel, sok krómozott és valódi fa díszítéssel. A Riviéra nevet a gyártók azért választották, hogy felidézzék vele a francia Riviéra vonzerejét és gazdagságát.
1964: Pontiac GTO

A Pontiac GTO bemutatásával megszületett az amerikai izomautók korszaka. A típus receptje egyszerű volt: pakolj rengeteg lóerőt egy kompakt vázba, és a fiatalabb generáció máris sorban áll érte. A hatalmas, 6400 köbcentis, 348 lóerős V8-as motorral hajtott GTO feszes felfüggesztést, különleges gumiabroncsokat és motorháztetején ikonikus beömlőnyílásokat kapott. Megjelenése arra ösztönözte az autógyártókat, hogy maguk is elkezdjék saját nagy teljesítményű izomautóik gyártását, és ezzel egy új korszak indult el.