– Honnan jött az ötlet, hogy a Budapest Parkban rendezzenek táncházat, amely szórakozóhelyen, ha elő is fordulnak népzenei vagy világzenei produkciók, fő profiljának mégsem ezek a műfajok mondhatók. Vagy éppen ezért esett a választás erre a helyszínre?

– Öt évvel ezelőtt Szabó Balázs és a zenekara tízéves jubileumi koncertjét tartotta a Budapest Parkban, nyolcezer ember előtt. Ő és Ferencz Sándor, a Budapest Park brand menedzsere, a táncházas programok projektgazdája döntöttek úgy közösen, hogy a koncert után ne a szokásos disco induljon be, hanem legyen élőzenés táncház. Ez volt a szórakozóhely történetének első ilyen programja, aminek a nyomán azóta évi két-három táncházat is megrendeznek a Budapest Parkban. Általában az aznap esti koncert után kezdődnek, azaz minimum ötezer ember van jelen egy-egy ilyen alkalmon. A táncházak kisközösségi szintjéhez képest tehát egy sokszoros közönségszámot kapunk egy-egy ilyen estén.
A Budapest Park egy mainstream szórakozóhely, ezért is tartom fontos szellemi áttörésnek, hogy az eddig kibékíthetetlennek tűnő műfajokat egymás mellé merik szerkeszteni, szervezni. A papírforma biztos helyett a kockázattal járó értéket is fel merik vállalni.
– Első alkalommal rengetegen maradtak a nagytánctéren. Fel tudná idézni, mit érzett akkor?
– Már az meglepetésszerű volt, hogy
a zenei átálláshoz betettek egy legendás ’84-es gyűjtést Fekete Antal »Pumától«, amikor a Magyarpalatkai banda egy mezőkeszűi lakodalomban játszik. Ez a népzenészek egyik kedvenc, legendás hanganyaga, amit egy tánccsoportnyi embernél egyszerre többen még sosem hallgattak egyszerre, itt pedig nyolcezer ember előtt recsegett fel az a szilaj, kemény-szép muzsika. Amikor pedig beállt a zenekar, egy emberként állt föl mindenki és kezdett el táncolni.
Volt bennünk félelem, hiszen ezek az emberek nem táncházba jöttek, bennünk volt, hogy mi lesz, ha szétkergetjük a népet, ehelyett órákon keresztül táncolt és énekelt ez a több ezer ember, katartikus pillanatok voltak.

– Úgy fogalmazott korábban, hogy kiléptek már abból a mederből, amikor a mainstream és a népzene szöges ellentétben állnak, köszönhetően olyan zenekaroknak, mint az Aurevoir., a Parno Graszt, a Bohemian Betyars vagy a Bagossy Brothers Company. Ezek az esetenként az autentikustól eltávolodó, de népzenei elemeket beépítő zenekarok jót tettek a táncháznak, a táncházas kultúrának?