A férfi színészek között annak idején kétségtelenül Kabos Gyula volt a legnagyobb komikus, és vele volt a legkellemesebb játszani.
Ő maga volt „a” siker, „a” film, a magyar hangosfilm. Egészen biztos, hogy az akkori filmproducerek először megpróbálták leszerződtetni Kabost; ha az sikerült, akkor összehoztak egy filmet, amit aztán a forgatás elkezdéséig meg is írtak. Közben leszerződtettek néhány más színészt, esetleg Ágai Irént, vagy Perczel Zitát, teljesen mindegy volt, hogy melyiket – ha Kabos ott volt. És ha nem kapták meg Kabost, öngyilkosság volt filmet gyártani, mármint anyagi öngyilkosság.
Honnan tűnt elő Kabos Gyula, mit játszott, hol játszott, mielőtt a harmincas évek magyar filmgyártásának koronázatlan királya lett, a legnagyobb fizetéssel és a nagyon megérdemelt elismeréssel? Mikor tűnt fel? Nem tudom. Mióta csak színházra, mozira emlékszem, Kabos Gyula már volt. Magam először az „Új rokon” felvételénél találkoztam vele, amikor az első közös jelenetünket forgattuk egy vonatban. Kabos szemben ült velem a művonatban.
Kabos – úgy gondolom – a negyvenes évei elején lehetett akkor, a harmincas években. Inkább magas volt, kövérkés, akkor átlagos pesti férfialakkal, ami persze nem fürdőruhában volt a legelőnyösebb. Meleg tekintet, szerénység, jovialitás…
Milyen volt Kabos Gyulával játszani? Kabos játszott mind a kettőnk helyett, és az ember mégis olyan nagynak érezte magát Kabos mellett. Zsenialitásának aranypora ráhullott a partnereire, vagy talán maga hintette rá a partnereire. Jó színésszel mindig jobb játszani, mint rosszal, és Kabos mellett mindenki jó színész volt.