– Mikor dőlt el, hogy ecset vagy hangszer?
– Szentendrén jobbról-balról művészek vettek körül. Anyukám Lakos Ágnes zongoratanár, édesapám Zászkaliczky Tamás orgonaművész, Bach-kutató, aki kottákkal, kéziratmásolatokkal dolgozott. Amelyek nem kellettek neki, odaadta nekem, és azokra rajzoltam. Egyszer előfordult, hogy csak a Zeneműkiadóban vette észre, hogy a kottáját csigák díszítik… Ötéves voltam, amikor megnyílt az Alkotó Gyermekműhely, az AGY. Az alapító osztályban kezdtem el rajzolni, ahol Zaszlavik Jenő grafikusművész volt az első tanárom. A szomszédunkban lakott Kaponya Judit festőművész, akinek a műtermében nőttem fel. Hatéves koromban Türk Gyermekévek – Zongoradarabok kezdők számára című kötete borítóját terveztem az Editio Musica Budapest Zeneműkiadónak. Az volt életem első keresete. A Cifra palota – 100 magyar gyerekdal című könyvet húszévesen illusztráltam. Tizennégy évesen felvételiztem orgona szakra a Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskolába. Magyarországon nagyon színvonalas a konzervatóriumban az orgonatanítás. Utána azért felvételiztem Salzburgba a Mozarteumba, mert Daniel Chorzempa professzor úrnál szerettem volna tanulni. Azonkívül, hogy kiváló orgonaművész és fantasztikus tanár, építész és karmester is. Hat évet töltöttem Salzburgban, majd Finnországba kerültem, ahol egy evangélikus templomban kántor lettem.