Arquieni Mária Kazimiera lengyel királyné munkácsi portréja feltehetően a XIX. század elején esett át azon a jelentésváltozáson, amelynek eredményeként a Magyar Nemzeti Múzeum (MNM) állandó történeti kiállításán megtekinthető festmény Zrínyi Ilona képmásává vált. Szerepet játszott ebben az is, hogy az alkotás korábbi őrzési helye, a munkácsi vár a magyar fejedelemasszony emlékezethelyévé alakult, vallja Serfőző Szabolcs, az MNM művészettörténésze.
A budapesti arcképet Margit Kopp, az Esterházy Magánalapítvány munkatársa helyezte új megvilágításba azzal, hogy a Zrínyi Ilona arcképeinek tartott két fraknói festményt III. (Sobieski) János lengyel király felesége, Arquieni Mária Kazimiera portréjaként határozta meg. Ez azt is jelenti, hogy a Nemzeti Múzeumban őrzött műalkotás – amely valószínűleg a fraknói képekkel közös előkép alapján készült – szintén a lengyel királyné portréjaként született meg, csak később lényegült át a munkácsi hősnő képmásává.