A dél-alföldi régió egyik különleges múltú és egyedi kultúrájú városa Makó. A település a korábbi évszázadokban hosszú ideig a történelmi Csanád vármegye székhelye volt. Innen indultak olyan, a nemzetközi színtéren is jegyzett újítók, mint Pulitzer József és Galamb József. Mind a ketten a Maros-parti városban születtek, s mind a ketten Amerikában futottak be óriási karriert. Pulitzer a modern nyomtatott tömegsajtó megteremtésében szerzett elévülhetetlen érdemeket, míg Galamb a Ford-művek fejlesztőmérnökeként írta be a nevét a tudománytörténetbe és a gépjárműipar históriájának lapjaira. Galamb József mérnöki tanulmányokat folytatott Budapesten, majd nyugat-európai tanulmányútjai után az Egyesült Államokba vándorolt ki, ahol hamar kapcsolatba került Henry Ford iparmágnással, aki – igen komoly fizetést ajánlva neki – meghívta gyárába előbb munkatársnak, majd vezető fejlesztőmérnöknek. Galamb a Fordnál a Fordson traktorok, valamint a Ford T-modell autók fejlesztésen dolgozott, s utóbbinak a speciális – a mai automata váltókra emlékeztető – váltó- és kuplungrendszerét tökéletesítette.
Galamb az Osztrák–Magyar Monarchia idején teljesítette sorkatonai szolgálatát az adriai flottánál. Itt került kapcsolatba a Pólában (a ma horvátországi Pula) szolgáló Horthy Miklóssal, Magyarország későbbi kormányzójával, aki a parancsnoka volt a fiatal, műszaki altisztként tevékenykedő Galambnak.
Jó pár évvel később, Amerikából visszatérve kihallgatást kért az államfőtől, aki miután felismerte őt, lezárta a hivatalos audienciát, és a magánlakosztályában fogadta a mérnököt.
Részben ennek a megbeszélésnek az eredménye, hogy Horthy fia, ifjabb Horthy István – Henry Ford saját kézzel írott levelében közölt meghívására – kiment az Újvilágba, ahol a Ford-gyárakat tanulmányozta, a termeléstől a tervezésig megismerve a gép- és autógyártás folyamatait. Abban az időszakban autóval bejárta az Egyesült Államokat, s az itt szerzett élményei egész későbbi életére kihatottak.
Galamb József testvérei – János és Ferenc – 1921-ben nyitották meg Makón Ford márkaképviseletüket, ami egyben összeszerelőüzem és szerviz is volt. Elsősorban Fordson traktorokat forgalmaztak és javítottak, amelyekkel a környékben bérmunkát is vállaltak. Ennek az egykori műhelynek az épületében nyílt meg idén tavasszal, civil kezdeményezés eredményeként, a magyar kormány anyagi támogatásával a Galamb József Veteránjármű Kiállítóközpont.