Piastri joggal „paranoiás”, miközben az FIA fontos döntést hozott meg

Egy hét kihagyás után egy olyan sprinthétvégével tér vissza a Forma–1, amely az éjjeli baglyoknak kedvez, hiszen az Egyesült Államokban, Austinban folytatódik a száguldozás. A hőség megnehezítheti a pilóták életét, a McLarenét pedig a versenyzői, Oscar Piastri és Lando Norris csatározása, amit sokak szerint rosszul kezelt az istálló.

2025. 10. 17. 5:20
Oscar Piastri vezeti a világbajnokságot, de a McLaren néhány döntése frusztrálhatja őt Fotó: LILLIAN SUWANRUMPHA Forrás: AFP
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Két hete, Szingapúrban a McLaren bebiztosította a címvédését a konstruktőrök versenyében, az egyéni vb-címért folyó csatározás viszont egyre kiélezettebb, miután a második Lando Norris (McLaren) és a harmadik Max Verstappen (Red Bull) is hozott néhány pontot a listavezető Oscar Piastrin (McLaren). Utóbbinak felemás hétvégéje volt, mert bár a wokingiak révbe érésének ő is nagyon örülhetett, az első kanyarban összeért Norrisszal, és az eset után sokat dohogott amiatt, hogy a csapat hagyta, hogy az őt megelőző brit megtartsa a pozícióját. És ez már nem az első alkalom volt, hogy a McLaren egy-egy döntése, amely inkább Norrist segítette, frusztrálhatta Piastrit.

Lando Norris jóban van a McLaren vezérigazgatójával, Zak Brownnal
Lando Norris jóban van a McLaren vezérigazgatójával, Zak Brownnal. Fotó: AFP

Norris fontosabb a McLarennek, mint Piastri?

A hétvégén következő Egyesült Államok Nagydíja előtt sok szakértő elmondta a véleményét a témában, és mindannyian arra utaltak, a narancssárgák mintha Norrist favorizálnák, még a csapat ha elmondása alapján hagyják is őket szabadon versenyezni. – Max Verstappen nagyon erős – nyilatkozta az 1978-as világbajnok, Mario Andretti a Gazzetta dello Sportnak. – Piastri a küzdőszelleme miatt tetszik, de úgy tűnik nekem, mintha a McLaren valamilyen oknál fogva, amelyet nem ismerek, Lando Norrist részesítené előnyben.

Az egykori Forma–1-es pilóta, Juan Pablo Montoya szerint azért van ez így, mert Norris régebb óta, már 2019 óta a csapatnál versenyez, míg Piastrinak ez mindössze a második idénye a McLarennél.

Ő hamarabb ott volt, együtt fejlődött a csapattal. Amikor csatlakozott a McLarenhez, az istálló még nem tartott ott, ahol kellett volna. És szerintem nagyon jó a kapcsolata Zak Brownnal, a McLaren vezérigazgatójával. Ha Oscar világbajnok lesz, akkor talán megváltoznak a dolgok. De jelenleg, még ha egyenlőnek is tűnnek mindenben, Lando többet ér a McLarennek, mint Oscar

– vélekedett a kolumbiai.

Jolyon Palmer hasonlóan így látja a helyzetet, szerinte érthető, ha Piastri paranoiássá kezd válni. – Ha Oscar szemszögéből nézzük a helyzetet, szerintem egyik ilyen eset sem sült el úgy, hogy az neki kedvezett volna. Silverstone-ban büntetést kapott, amelyet szigorúnak érzett, és kérte is a csapatot, hogy cseréljék vissza a helyezéseket. Ha Maxról lett volna szó, valószínűleg mindenki felháborodott volna a büntetésen, de mivel két McLaren-versenyző között történt az eset, megtartották a sorrendet, és Lando nyert. Aztán ott volt a budapesti stratégia, amikor Oscar volt az élen, de valahogy a saját csapata elszámolta magát, és végül Lando győzött. Aztán jött Monza, ahol Oscarnak át kellett engednie egy pozíciót, majd Szingapúr, ahol Lando szó szerint odakoccant a kerekével, ezt mégsem követte helycsere. Tudom, hogy közben Lando is vesztett pontokat Zandvoortban a kiesése miatt, és átlagban lassabb kerékcseréi voltak, még ha Szingapúrban épp Oscar bokszkiállása sikerült is lassúra. De Oscart már biztos bosszantja ez az egész, és azt gondolhatja: az ördögbe is, egyszer végre én lehetnék a szerencsésebb, amikor a csapat ilyen döntéseket hoz meg – példálózott az expilóta.

 

Mi várható Austinban?

Annyi biztos, hogy a McLarennek nem lesz könnyű dolga a hátralévő hat versenyhétvégén. Az előttünk álló pár napban, a sprinthétvégén pedig a többieknek sem. Austinban a meleggel is meg kell küzdeniük a pilótáknak, éppen ezért a Forma–1 összességében és zsinórban másodszor hőségriadót rendelt el, azaz megadja a lehetőséget a pilótáknak, hogy hűtőmellényben versenyezzenek anélkül, hogy ez súlyhátrányt jelentene nekik.

Forma–1-es Egyesült Államok Nagydíja, menetrend

  • péntek: szabadedzés 19.30, sprintkvalifikáció 23.30
  • szombat: sprintfutam 19.00, időmérő 23.00
  • vasárnap: Egyesült Államok Nagydíja 21.00

A pontverseny állása, pilóták:

  1. Piastri 336 pont
  2.  Norris 314
  3. Verstappen 273

Konstruktőrök:

  1. McLaren 650 pont – már világbajnok
  2. Mercedes 325
  3. Ferrari 300

 

Továbbra is hódít a Forma-1 a magyar nézők körében
Az igazi Forma–1-rajongó folyamatosan számolja a napokat a vb-futamok között. Nem csoda, hiszen a világbajnoki pontvadászat egyre izgalmasabb: Verstappen újabb címre hajt, de ott vannak a kihívók is! Minden versenyhétvége újabb drámát, taktikai csatát és előzési parádét ígér. A magyar nézők rekordnézettséget produkálnak, és mindenki találgatja, kié lesz a pole, ki viszi a győzelmet. Érdemes követni és akár megtenni a tippjeinket is!
Figyelem! A szerencsejáték függőséget okozhat. 18 éven aluliak számára nem ajánlott. Részletek itt!

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.