Nem nyugszanak a kedélyek a párizsi olimpia megnyitóünnepségén előadott műsor miatt. Az Európai Jog- és Igazságügyi Központ bírósághoz fordul, mert szerintük meggyalázták a francia kultúrát és keresztényellenes propagandát folytattak a szervezők, akiknek nem az volt a céljuk, hogy bemutassák a méltán híres nagy francia civilizációt, hanem egy eltorzult, kozmopolita világot, egy woke-káoszt jelenítettek meg.
Rengetegen várták a Vatikán reakcióját is, amely egy héttel a botrány után szomorúságát fejezte ki a jelenetek miatt. Úgy fogalmaztak, egy olyan rangos eseményen, ahol az egész világ a közös értékek mentén egyesül, nem szabadna olyan utalásoknak megjelennie, amelyek sok ember vallási meggyőződését nevetség tárgyává teszik. Álláspontjuk szerint a véleménynyilvánítás szabadságának a mások iránti tiszteletben kellene megtalálnia a határait. Igen, jól látja mindenki, az ultrakonzervatívnak gondolt Vatikán oktatja kölcsönös tiszteletre, elfogadásra, befogadásra a libernyákokat.
Ugyanakkor felerősödtek azok a hangok is, amelyek kifejezetten előremutatónak, progresszívnek és lenyűgözően kreatívnak találták a műsort, amely szerintük új fejezetet nyitott a hasonló programok történetében. Kardos Gábor filozófus szerint a megnyitó legfőbb üzenete és célja az volt, hogy odaadják az embereknek, az utca emberének és a népnek az olimpiát, ne csupán a kiváltságosoké legyen. Ezért újították meg forradalmian a műfajt azzal, hogy kivitték a stadionokból Párizs utcáira, a Szajna partjára. Én ugyan nem vagyok filozófus, de látom a tudós kinézetet kölcsönző szemüveg vastag keretén legördülő izzadságcseppet ennek a gondolatnak a születése közben.
Ugyan miféle kiváltságosokról beszél Kardos a tömegmédia korában? A megnyitót az emberek kilencvenkilenc százaléka a televízióban vagy az interneten követte nyomon, gyakorlatilag az az egy százalék volt kiváltságos, aki ki tudott menni a Szajna partjára. De mindez lényegét tekintve el is törpül Kardos másik meglátása mögött, miszerint a szabadság, egyenlőség, testvériség hármas jelszavát a középpontba állító műsor tükröt tartott nekünk, amibe nagyon nem esett jól belenéznünk.
Így fordulhatott elő, hogy Törpapa képünkbe tolt herezacskójának imádata helyett rasszista és soviniszta ellenállásban törtünk ki mi, konzervatívok, és álkereszténységgel álcáztuk Kardos szerint, mennyire nem akarunk egy társadalomban élni másokkal.
Ne csodálkozzon senki, ha elveszítette a fonalat. Nem tudtuk mi eddig, hogy nemcsak a feketékkel vagy a románokkal nem akarunk együtt élni, hanem a tök fehér és magyar szomszédainkkal sem, meg a saját bárdolatlan életünkkel sem. De immár tudjuk, hogy ezért tűnt torznak, amit láttunk, ezért éreztük blaszfémiának a vacsoraasztalon fetrengő kék pucérságot, ahelyett, hogy Dionüszoszt, a Szajna mitológiai szülőjét láttuk volna bele. Mert gyógyíthatatlanul kirekesztőek vagyunk a Kardos-féle újbalos, a hagyományos kivételével mindent el- és befogadó életfilozófia szerint. De nem jártak jobban a globalista óbaloldal velünk élő tagjai sem, akik Kardos szerint azért borzadtak el az eléjük tartott tükörbe nézve, mert látták, hogy a franciák úgy tudják képviselni a nemzeti eszmét és saját nemzeti kultúrájukat, hogy az egyben nyugati, sőt egyben az egyetemes kultúra értékrendjét is képviseli.