Hogy mondhat valaki olyan, réges-rég hallott kommunista marhaságot, hogy egy kereszt kirekesztő volna, pláne egy szabadságról szóló emlékművön? Továbbá: miért változtatná meg egy kereszt a szobor úgymond eredeti jelentését? A Szabadság-szobor nem azért emeltetett, legalábbis elvben, hogy a háború lezárását, a nemzetek, emberek valódi felszabadulását ünnepelje? Ez a gondolat viszont tökéletesen harmonizál egy keresztény országban a kereszt jelképével, ami az egymás iránti szeretetnek, az összefogásnak is a szimbóluma.
Kétségtelen viszont: azoknak tényleg kirekesztőnek, antipatikusnak, sőt gyűlöletesnek tűnhet a kereszt, akiknek az volt az igazi, amikor – a rendszerváltozásig – egy szovjet katona szobra állt a grandiózus nőalak alatt.
A László Imre által emlegetett eredeti jelentés ugyanis a pártállam idején a felszabadulásnak nevezett szovjet megszállás volt. Ez az eredeti jelentés tette ellenszenvessé a magyarságnak, amely a szovjet-kommunista rabiga Budapest fölé magasodó mementóját látta ebben a hatalmas szoboralakban.
Nem véletlenül hívták országszerte halas nőnek a Gellért-hegyi emlékművet. Kijelenthető tehát: aki az eredeti kompozíciót sírja vissza mint autentikus jelentést, az éppen olyan pártállami gondolkodású kommunista, mint László elvtárs. A sor természetesen egyáltalán nem rövid, ott van rajta Karácsony Gergely elvtárs éppúgy, mint Gyurcsány Ferenc elvtárs és Dobrev Klára elvtársnő.
László Imre esetében azonban van egy további hangsúlyos elem, ami óvatlan kitárulkozásának ad egy kis színes, barna, illetve vörös-fekete árnyalatot. Az ő régebbi megnyilatkozásait ismerve elképzelhető, hogy annak a keresztnek az a fő hibája a szemében, hogy nem egy bizonyos speciális kereszt. Ki ne emlékezne arra, amikor a horogkeresztes nácik Führerét, Adolf Hitlert dicsérte pár évvel ezelőtt egy újbudai testületi ülésen, mondván, akkori teljesítményével kiérdemelte, hogy a Time magazin az év emberének választotta. Na ugye, hogy nem minden kereszttel van zsigerből, reflexből baja ennek az újbudai generalisszimusznak?