Igaz barátja a pénztárcának – Opel Frontera 1.2 Hybrid 48V Edition teszt

Családbarát méretű utastérrel, takarékos lágy hibrid hajtással és kedvező árral érkezett a kereskedésekbe a Crossland utódja. Ám egy fontos kérdést is felvet az Opel Frontera: ugye nem áldoztak fel túl sokat a spórolás oltárán?

2025. 10. 05. 10:30
Fotó: Stefler Balázs
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

El tudna képzelni hétüléses, nagycsaládosoknak szánt autóként egy 4,4 méternél rövidebb SUV-ot, például Dacia Dustert vagy Suzuki S-Crosst? Nos, a Stellantis konszern mérnökeinek volt hozzá fantáziája, és a Citroen C3 Aircross, illetve testvérmodellje – egyben cikkünk főhőse -, az Opel Frontera is rendelhető harmadik üléssorral, persze bevallottan kisgyerek utaztatására. Ehhez a német márkánál nem kell mást tenni, mint a magasabb GS felszereltéget rendelni plusz befizetni 330 ezer forintot, ám tesztautónk konfigurálásánál erre nem került sor: ötszemélyes, Edition alapkivitelt dobott a gép. Szerintünk mégis utóbbi a jobb választás – elmeséljük, miért. 

Hátul fekete, elöl Edition szinten szerencsére krómozott az embléma. A szép metálzöld fényezés felára 180 ezer forint (Fotó: Stefler Balázs)

Lehet egyszerűen is nagyszerű?

Önmagában nem mondanánk különösen izgalmasnak a Frontera megjelenését, a profilból jól tetten érhető C3 Aircross-vonásokat inkább csak az orr-részen tették opelessé a Zorro-álarccal, bár tény, hogy a szinte függőleges hátfalon egész jól mutatnak a karcsú, osztott lámpatestek. Esetünkben a hórihorgas dobozka látványát nagyon feldobja a kizárólag az alapfelszereltséghez kérhető Arktis fehér dizájncsomag, melynek nemcsak a „hófödte” tető, hanem a 16 colos, fehér acélfelni-szett is része. Utóbbi igazán vagány, a Manta, Manta film és az ibizai diszkóslágerek korszakát idéző dizájnjegy, nem mellékesen a ballonos gumikkal javítja a rugózási komfortot.

Annak idejés ralis vagányság volt a fehér lemezfelni. Más Opeleknek, például a Corsának sem állna rosszul (Fotó: Stefler Balázs)

Akárcsak az Astrában, itt is egy-egy közös keretbe foglalt, 10-10 colos kijelző fogadja a vezetőt, de közülük csak a bal oldali (digitális műszeregység) széria, a multimédia érintőképernyője egy extracsomag része – ha valaki nem kéri, telefontartót kap helyette, akárcsak a spórolós Dacia-vásárlók. 

Maga a menürendszer nem tartogat meglepetéseket, de a csúszkás hangerőszabályzót kivéve feladványokat sem,

és zökkenőmentesen működik a mobiltükrözés. Egy-egy gumiszalag segítségével tabletet rögzíthetünk a pohártartóban, emellett a tárolórekeszek kialakítása és a fizikai gombok (beleértve az önálló klímapanelt) jó elrendezése is józan pragmatizmusra utal. 

Látványra kellemes, tapintásra kevésbé a műszerfal. Ajánlott extra a 490 ezer forintos Infotainment csomag (Fotó: Stefler Balázs)

Meggyőző tehát az ergonómia, ugyanakkor a Frontera nem csak ajtócsukódás-hangjával és helyenként igen egyszerű műanyagjaival jelzi, hogy a Stellantisnál féken tartották a költségeket: hibrid létére kulccsal kell beindítani, nem adaptív a tempomat, egyzónás a légkondi, a pontatlan parkolóradart pedig szerény felbontású tolatókamera-kép egészíti ki. Kárpótlásul egy gombbal kiiktatható a gyorshajtásra figyelmeztetés, és opcióként az első ülések mellett a kormánykerék, illetve a szélvédő is fűthető – némi nagyautós luxus a téli napokra. Még gerincbarát bemélyítés is került az ülésekre, de ezek nem azonosak a drágább Opelek remek, AGR-minősítésű foteljeivel. 

Puritánok az ajtóborítások és nincs középső kartámasz (akárcsak az SX4-ben), viszont elég jó a helykínálat (Fotó: Stefler Balázs)

Ha sikerül megbarátkozni a kicsit rövid ülőlappal, akár hosszabb utakon is egész kényelmesnek bizonyul a Frontera, és a helykínálatát sem érheti kritika: négy felnőtt egész jól elfér benne, hátul is tisztességes a fej- és lábtér. Oda is jutott egy-egy USB-csatlakozó (és hozzá telefontartó zseb), 

ám a kategóriában nem szokatlan módon hiányoznak a légbefúvók, és a pad sem tologatható sínen.

Ezzel együtt sem rossz a praktikum, ugyanis aki beéri az ötszemélyes kivitellel, tágasabb, 460 literes csomagteret kap, a két lépcsőben állítható padló jóvoltából ülésdöntésnél teljesen sík felülettel. Így fő riválisai előtt jár az Opel, és jól kiszolgálja egy négytagú család igényeit. 

Ha felső állásban van rögzítve a raktérpadló, tágas rekesz bújik meg alatta, és tekintélyes 1600 literre bővíthető a tér (Fotó: Stefler Balázs)

Ilyen vezetni a hibrid Opel Fronterát

Természetesen érződik rajta, hogy nem a benzinvérű apukákat tartották a fő célközönségnek, hanem mindenki számára könnyen vezethető autót akartak tervezni, ezért a kormányzása sem közvetlen, de viszonylag pontos, és a futóművet sem szerpentines mókára szánták – ugyanakkor a visszafogott tömegű, üresen 1,34 tonnás kis SUV könnyedén mozog és stabil, csak rossz úton tempósan fordulva bizonytalanodik el. A korábban kipróbált, 17-es alufelniken gördülő GS Line csúcsmodellhez képest pedig a rugózási komfort is kellemesebb, és a hazai utakon ez a lényeg.

Csak nevében emlékeztet az új SUV a régi, Isuzu-féle Frontera terepjáróra, ehhez már 4×4-hajtás sincsen (Fotó: Stefler Balázs)

Kétféle hajtással választható a Frontera: az akkumulátoros-elektromos akciósan villanyautó-mércével kedvező, 10,59 millió forintos akciós áron érhető el, 

míg a legolcsóbb lágy hibrid 110 lóerővel kedvezményesen 8,79 millióról indul.

Utóbbi összeghez tesztautónknál hozzáadódott 430 ezer forint felár, ami szerintünk egyáltalán nem ablakon kidobott pénz, ugyanis a 145 lóerős rendszerteljesítmény egész fürgévé tette a német–francia SUV-ot (a 0-100 km/h-s sprint ideje 9 másodperc), miközben valós átlagfogyasztása óvatoskodás nélkül is 6 liter körül alakult. 

Egyszerű, de logikus a grafika. Takarékos is tud lenni a láncos vezérlésű, itt csak 48 voltos lágy hibridként kínált turbómotor (Fotó: Stefler Balázs)

Harmonikus triót alkot a Szentgotthárdon gyártott, 1,2-es turbós benzines, a villanymotor és a hatfokozatú duplakuplungos váltó, és a lágy hibridekre nem jellemző módon a Frontera kisebb távokat elektromosan is meg tud tenni (ilyesmit a VW-csoport MHEV Plus modelljeiben láttunk még). Azért, ha sarkantyúzzák, feltűnik a tétova visszakapcsolás és beszűrődik a háromhengeres morgás, de normális használatnál lágyak az üzemmódok közti váltások, illetve mérsékelt a zaj. Mindent összevetve praktikus, igazi „hétköznapok hőse” autó a Frontera, hibáira pedig sokaknak gyógyírt jelenthet az esetünkben 9,22 milliós ár, ami alig haladja egy hasonló kivitelű Daciáét.

Jópofa „hózentróger" Opel Frontera sziluettel, előtte vezeték nélküli telefontöltő (Fotó: Stefler Balázs)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.