Kósa Lajos a lakossági fórumát megelőző sajtótájékoztatón kifejtette: a választási kampányban az indulók magukat és az ellenfeleiket is azonosítani szokták, ezért mondja azt a Fidesz „erre a baloldali katyvaszra, hogy ez a Gyurcsány-koalíció maga”. A lista első helyezettjei ugyanis a valamikori kormánytöbbség tagjai, meghatározó emberei.
Kósa Lajos szerint a baloldal nem csak a Fideszt nem tudta elnevezni, de még önmagát sem, és ez az identitásválságnak olyan foka, amely mutatja, hogy óriási a zavarodottság. Hozzátette: először Összefogásnak hívták magukat, most meg kormányváltóknak, „biztosan a valamikori Wartburg- meg Trabanttulajdonosok nosztalgiájára alapoznak, mert ott volt kormányváltó”.
Úgy fogalmazott, hogy a választás előtti utolsó hónapban egy olyan elnevezést adni, ami nem tud szerepelni a szavazócédulákon, „ez a szavazók teljes megtévesztése”. De ebben rutinjuk van, „az őszödi beszéd is erről szól, hogy átvernek mindenkit, most a saját választóikat is”.
A politikus kitért arra, hogy a Fidesz a most indított mintegy 300 fórumával és közel száz politikusával két témával kampányol, az eredményekkel és a rezsicsökkentéssel. (Egy héttel a választás előtt több százezer embert várnak a Hősök terére.) A Fidesznek vannak világos témái, erről szól az eredménykampány, „ami az elmúlt három-négy év vitathatatlan, az ellenfeleink által is elismert tényeit rögzíti” – közölte.
Felsorolásszerűen utalt a nyugdíjrendszer megmentésére és a nyugdíjak emelésére, a Magyarország elleni túlzottdeficit-eljárás megszüntetésére, hogy 900 ezer devizaadósból több mint 350 ezernek tudtak segíteni. Az önkormányzatok és az egészségügy adósságkonszolidációját, a pedagógus-életpályamodellt, a növekvő gazdaságot és beruházási kedvet, illetve a csökkenő munkanélküliséget és a négymilliós „álomhatár” feletti foglalkoztatottságot is ide sorolta.
Említette a „nulla inflációt”, az igazságos és egyenlő közteherviselés megteremtését, hogy a válságköltségeket nemcsak az átlagember fizeti, hanem a bankok, a multik és a telekommunikációs cégek is. A családi adókedvezményt, a nőknek, a védett korosztályoknak és a pályakezdőknek indított, foglalkoztatást segítő programokat, a gyed extra bevezetését, illetve nőknél a 40 éves munkaviszony utáni nyugdíjazás lehetőségét is az eredmények között említette.
A másik kampánytémát, a rezsicsökkentést illetően úgy vélekedett: a magyar családokon – amelyek Európában az egyik legmagasabb közüzemi díjakat fizették – így lehet a legjobban segíteni.
Kattintson a rezsicsökkentés korábbi lépéseinek krónikájáért!