A baloldal a trabantosok és wartburgosok nosztalgiájára alapoz

Az identitásválságban szenvedő baloldal nem más, mint a „Gyurcsány-koalíció” a régi arcokkal.

NT
2014. 03. 11. 21:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kósa Lajos a lakossági fórumát megelőző sajtótájékoztatón kifejtette: a választási kampányban az indulók magukat és az ellenfeleiket is azonosítani szokták, ezért mondja azt a Fidesz „erre a baloldali katyvaszra, hogy ez a Gyurcsány-koalíció maga”. A lista első helyezettjei ugyanis a valamikori kormánytöbbség tagjai, meghatározó emberei.

Kósa Lajos szerint a baloldal nem csak a Fideszt nem tudta elnevezni, de még önmagát sem, és ez az identitásválságnak olyan foka, amely mutatja, hogy óriási a zavarodottság. Hozzátette: először Összefogásnak hívták magukat, most meg kormányváltóknak, „biztosan a valamikori Wartburg- meg Trabanttulajdonosok nosztalgiájára alapoznak, mert ott volt kormányváltó”.

Úgy fogalmazott, hogy a választás előtti utolsó hónapban egy olyan elnevezést adni, ami nem tud szerepelni a szavazócédulákon, „ez a szavazók teljes megtévesztése”. De ebben rutinjuk van, „az őszödi beszéd is erről szól, hogy átvernek mindenkit, most a saját választóikat is”.

A politikus kitért arra, hogy a Fidesz a most indított mintegy 300 fórumával és közel száz politikusával két témával kampányol, az eredményekkel és a rezsicsökkentéssel. (Egy héttel a választás előtt több százezer embert várnak a Hősök terére.) A Fidesznek vannak világos témái, erről szól az eredménykampány, „ami az elmúlt három-négy év vitathatatlan, az ellenfeleink által is elismert tényeit rögzíti” – közölte.

Felsorolásszerűen utalt a nyugdíjrendszer megmentésére és a nyugdíjak emelésére, a Magyarország elleni túlzottdeficit-eljárás megszüntetésére, hogy 900 ezer devizaadósból több mint 350 ezernek tudtak segíteni. Az önkormányzatok és az egészségügy adósságkonszolidációját, a pedagógus-életpályamodellt, a növekvő gazdaságot és beruházási kedvet, illetve a csökkenő munkanélküliséget és a négymilliós „álomhatár” feletti foglalkoztatottságot is ide sorolta.

Említette a „nulla inflációt”, az igazságos és egyenlő közteherviselés megteremtését, hogy a válságköltségeket nemcsak az átlagember fizeti, hanem a bankok, a multik és a telekommunikációs cégek is. A családi adókedvezményt, a nőknek, a védett korosztályoknak és a pályakezdőknek indított, foglalkoztatást segítő programokat, a gyed extra bevezetését, illetve nőknél a 40 éves munkaviszony utáni nyugdíjazás lehetőségét is az eredmények között említette.

A másik kampánytémát, a rezsicsökkentést illetően úgy vélekedett: a magyar családokon – amelyek Európában az egyik legmagasabb közüzemi díjakat fizették – így lehet a legjobban segíteni.

Kattintson a rezsicsökkentés korábbi lépéseinek krónikájáért!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.