„Budapestet nem blokkolni, megbénítani kell, hanem mozgásba hozni, ez az Uber célja is” – közölte Fekete Zoltán, az Uber Hungary vezetője. A budapestiek nagyon szeretik a kocsimegosztó szolgáltatást, a legutolsó reprezentatív felmérés szerint a helyiek 72 százaléka szeretné, hogy megmaradjon a lehetőség, míg az utasok 96 százaléka elégedett – mondta, hozzátéve, hogy az Uber nem taxi, teljesen átlátható, nyomon követhető a rendszerük, és más a célcsoport is. Minden út után elektronikus számlát generál a rendszerük, a sofőrök pedig vállalkozói adószámmal végzik tevékenységüket. Nincs fekete fuvar, nincs lehúzott turista. „Nincs olyan sofőr, akinek ne lenne engedélye, vagy ne lenne folyamatban az engedély beszerzése” – emelte ki a vezető. Hozzátette: év végére 1200-ról 2000-re szeretnék növelni a sofőrjeik számát. Ezért is tárgyalnak a kormányzattal, amelynek egy képviselője elárulta nekik: a fiatalabb kormányzati szereplők is használják az Ubert.
„Az Uber folytatni fogja működését, nem hagyjuk cserben 110 ezer utasunkat és azt a 17 ezer aláírót, aki petíción keresztül jelezte, hogy az Uber mellett áll, ahogy azt az 1200 családot sem, akiknek a megélhetése függ az Ubertől”
– szögezte le Fekete Zoltán. A mögötte lévő dobozokra mutatva azt mondta, hogy azokban a 17 ezer aláírás szerepel, amelyeket még csütörtökön eljuttatnak a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz.
Kérdésre válaszolva az Uber Hungary vezetője azt mondta: a sofőröknek regisztrációkor igazolniuk kell, hogy büntetlen előéletűek, és be kell számolniuk arról, milyen közlekedési szabálysértéseik voltak korábban. „Az Uber kiáll a sofőrök mellett, támogatjuk őket” – válaszolt arra, hogy mi lesz akkor, ha leszedik a munkatársak rendszámtábláit (erről bővebben lejjebb). Jogi segítséget nyújtanak, de szerinte erről korai beszélni, mert még folyik az egyeztetés a hatóságokkal, amelyeknél az engedélyeztetési eljárás azért is tart sokáig, mert kapacitásgondokkal küzdenek.
„Semmilyen rendszámleszerelésről nem tudunk”
– közölte Fekete.