ITM: újabb öt magyar érdekeltségű közlekedésfejlesztési projektet támogat a CEF

Az európai hálózatfinanszírozási eszköz (CEF) korábbi pályázati körökben lekötetlenül maradt, úgynevezett visszahulló forrásainak sorsáról döntöttek a közelmúltban a tagállamok képviselői az Európai Bizottság javaslata alapján. A jelenlegi uniós költségvetési időszak egyik utolsó CEF-kiírásából öt magyar érdekeltségű projekt nyert támogatást. Így az új pénzügyi alap terhére valósulhat meg a Budapest-Bécs vasúti kapcsolat magyarországi szakasza nemzetközi átjárhatóságát javító fejlesztés is közel 19 milliárd forint beruházási értékben – jelentette be pénteki közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Forrás: MTI2020. 07. 24. 10:30
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A CEF napokban lezárult pályázati körében 130 projekt jutott összesen 2,1 milliárd euró támogatáshoz. Az Európai Bizottság az értékelés során figyelembe vette a nemzeti kohéziós borítékokat, amelyek 2016 végéig elkülönített forrásmennyiségeket tartalmaztak a később csatlakozó tagállamoknak. Magyarország e tételt már előzőleg teljes egészében lefedte beruházásokkal, és a későbbi pályázati fordulókban is sikeresen szerepelt – írták.

A jelenlegi kiírásban befutó magyar projektek legjelentősebbike a Budapest és Bécs közötti vasúti kapcsolat gyorsítása a Kelenföld–Hegyeshalom vonalon tervezett biztosítóberendezési, központi forgalomirányítási és egyéb rendszerfejlesztésekkel. Az átjárhatóságot szolgáló beavatkozások nyomán a menetidő negyedórával csökkenthető, a menetrendi kínálat bővíthető lesz az osztrák főváros és Nyugat-Európa felé – közölték.

A magyar érdekeltségű nyertes fejlesztések révén biztonságos kamionparkolókat alakítanak ki az M5–M43 autópálya-csomópont környezetében 131, Kiskunfélegyházán az M5-ös autópálya mellett pedig 171 férőhellyel. A magyar légiforgalmi irányító, a HungaroControl közreműködésével valósul meg az úgynevezett SESAR telepítési program újabb eleme. Ezeken felül egy magyar érintettségű német projektben a TEN-T hálózaton működő, Magyarországon is rendszeresen megforduló Siemens mozdonyokba (Vectron/Smartron) ETCS Baseline 3 fedélzetiegység-prototípusokat fejlesztenek – áll a közleményben.

Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a közlemény szerint elmondta: „Magyarország ebben az uniós ciklusban 57 saját közlekedésfejlesztési projektjéhez nyert el összesen 362 milliárd forint CEF-támogatást. A 670 milliárd forint beruházási értékben megvalósuló fejlesztések közé tartozik az M15-ös és az M70-es gyorsforgalmi utak tavaly lezárult teljes négysávúsítása vagy a monostori híd nyáron befejeződő építése Komáromnál, a Duna felett. CEF-hozzájárulással zajlik a Kelenföld–Százhalombatta–Pusztaszabolcs és a Rákos–Hatvan vasúti vonalszakaszok korszerűsítése, amely a Budapest elővárosi és a Pécs, Miskolc irányú távolsági összeköttetések színvonalát egyszerre javítja. A sikeres magyar pályázati szereplésre a következő uniós költségvetési időszakban is építhetünk, amelyben ismét elérhetőek lesznek az európai hálózatfinanszírozási eszköz forrásai”.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.