Jövő héten megváltozik a budavári siklón a menetjegy ára

Ezen a hétvégén még gyermekjeggyel utazhatnak a budavári siklón, majd véget ér az akció.

Magyar Nemzet
2020. 08. 22. 13:45
Budapest, 2020. március 2. A Budavári Sikló 2020. március 2-án. A világ második siklóját százötven évvel ezelőtt, 1870. március 2-án helyezték üzembe. A 24 fő befogadására alkalmas közlekedési eszköz alsó állomása a Clark Ádám téren, az Alagút mellett, a felső a Várban, a Szent György téren van. A siklót 54 kW-os villanymotor hajtja, mind az indítás, mint a leállítás automatikus, a három méter átmérőjű hajtókerékkel működő vonóberendezés a felső állomásra került. A biztonságról úgynevezett rugóerő-tárolós fék gondoskodik, amely a kötél elszakadása esetén megállítja a járművet. MTI/Szigetváry Zsolt Fotó: Szigetváry Zsolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt időszakban különleges lehetőséggel élhettek mindazok, akik a budavári siklóról szerették volna megcsodálni Budapest panorámáját. Akik esetleg elmulasztották a gyermekjegy mindenkinek akciót, ezen a hétvégén még kedvezményes áron utazhatnak a BKV egyik legkülönlegesebb, idén 150. évfordulóját ünneplő járművével – közölte a BKV Zrt. A társaság azt is jelezte, hogy a hétvége és a hétfői karbantartás után azonban, augusztus 25-étől, keddtől az alábbi (a korábbi árszabásnál kedvezőbb, 2021. február 28-ig érvényes) árakon vehetik igénybe utasaink a budavári siklót:

  • Menetjegy: 1000 Ft
  • Retúrjegy: 1500 Ft
  • Gyermekjegy: 500 Ft
  • Gyermek retúrjegy: 800 Ft
  • Százötven éve, 1870-ben adták át az akkor budai hegypályának nevezett budavári siklót, a világ második hasonló közlekedési eszközét. Építését a lyoni példa alapján Széchenyi Ödön – gróf Széchenyi István fia – kezdeményezte. Budapest egyesítése, a kiegyezés és azt követő városfejlesztési tervek is kedveztek a vállalkozás megvalósulásnak, amelynek fő célja a Várban működő minisztériumok, hivatalok és a Várszínház egyszerűbb megközelítésének elősegítése volt. Budapest második világháborús ostroma alatt bombatalálat érte, amely után elbontása mellett döntöttek. Több mint negyvenéves kényszerszünet után, 1986. június 4-én indulhatott újra az utasforgalom a már budavári sikló nevet viselő régi-új közlekedési eszközön. A BKV Zrt. által üzemeltetett, az UNESCO világörökség részét is képező különleges közlekedési eszköz egyedülálló dunai panorámájával ma is a főváros egyik közkedvelt látványossága – olvasható a BKV Zrt. honlapján.

    A Magyar Nemzet korábban beszámolt arról is, hogy évtizedes adósságot törleszt a kormány a Citadella felújításával, 2022-re új találkozási pont, múzeum és Budapest új közparkja nyílik meg.

    A téma legfrissebb hírei

    Tovább az összes cikkhez chevron-right

    Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább az összes cikkhez chevron-right

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.