Michelisz Norbert bevállalta, idén két bajnokságban indul

A Hyundai Motorsport bejelentette az idei pilótafelállását az elektromos túraautó-bajnokságban (ETCR), és a négy gyári ülés egyikét Michelisz Norbert kapta meg. A magyar autóversenyző kemény idény előtt áll, hiszen egyszerre két bajnokságban kell helytállnia.

Magyar Nemzet
2022. 04. 14. 10:32
AUTO - WTCR 2021 - RACE OF FRANCE
Michelisz Norbert (hun), BRC Hyundai N Lukoil Squadra Corse, Hyundai Elantra N TCR, portrait during the 2021 FIA WTCR Race of France, 6th round of the 2021 FIA World Touring Car Cup, on the Circuit Pau-Arnos, from October 16 to 17, 2021 in Arnos, France - Photo Xavi Bonilla / DPPI Fotó: Xavi Bonilla
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Februárban jelentette be a Hyundai Motorsport, hogy a túraautó-világkupában (WTCR) a sorozat 2019-es bajnoka, Michelisz mellett Mikel Azcona lesz idén a két versenyzője. Csütörtökön pedig az ETCR-ben is nyilvánosságra hozta pilótái nevét a dél-koreai márka, amely ebben a bajnokságban is számít a magyar és spanyol versenyzőjére.

A Michelisz, Azcona páros mellett a francia Jean-Karl Vernay lesz a Hyundai harmadik állandó versenyzője az ETCR-ben, míg a negyedik helyen ketten osztoznak majd az idény során, a holland Nick Catsburg, valamint az olasz Kevin Ceccon.

Michelisz tehát dupla idényt vállal, a WTCR és az ETCR versenyhétvégéi ráadásul idén három fordulóban is párhuzamosan zajlanak majd, rögtön a franciaországi évadnyitón, a Pau Ville-i utcai pályán május 6–8-án. 

Június közepén ugyancsak egyszerre látogat a két bajnokság Magyarországra, a Hungaroringre.

– Teljesen máshogy viselkednek ezek az elektromos versenyautók, mint amihez korábban hozzászoktam – mondta Michelisz a Hyundai Veloster N ETCR-ről. – Összehasonlításképpen: 450-500 kilóval többet nyomnak egy WTCR-autónál, és nagyjából kétszer olyan erősek is. Időmérőn, csúcsüzemmódban kb. 700 lóerő teljesítményt képesek leadni.

Michelisz elektromos versenyautója Fotó: Hyundai Motorsport

Két jelentős különbség is van: a WTCR-ben elsőkerék-meghajtású autókat használnak, az ETCR-ben viszont hátsókerekeseket, valamint a minden bajnokságban meghatározó jelentőségű gumik is másfajták.

– Nagyon kifinomult vezetési stílust követelnek meg ezek az érzékeny ETCR-autók, ami úgy hiszem, passzol hozzám, de jelenleg még keveset gyakorolhattam, ezért csak az elején, legfeljebb a közepén járok a tanulási folyamatnak – ismerte el Michelisz.

Ha a számításom nem csal, a fel- és levezető körökkel együtt 35 kört tehettem meg eddig ETCR-autóval, ennyi tapasztalattal várom a rajtot.

Ebből kifolyólag a magyar versenyző nem számít arra, hogy rögtön versenyre kel azokkal, akik tavaly már ebben a bajnokságban versenyeztek a bemutató évben. Köztük van a címvédő Mattias Ekström is, a svédek kétszeres DTM-bajnok és ralikrossz-világbajnok legendája, aki tavaly a Hungaroringen mesélt lapunknak az ETCR nem mindennapi kihívásairól.

– Mindig szeretek reális lenni, ezért most azt mondom, a szezon elején valószínűleg lesz némi lemaradásom, amelyet az első két-három forduló után szeretnék eltüntetni – jósolta Michelisz. – Az a célom, hogy következetesen építsem fel az önbizalmamat az ETCR-ben is, miközben gyűjtöm a kilométereket. 

De közben ismerem magam, tudom, hogy ha felkerül a sisak, onnantól nagyon nehezen állom meg, hogy ne akarjak rögtön a legjobb lenni, még ha nem is állok még erre teljesen készen.

Érdekes kérdés, Michelisz hogyan egyensúlyozik majd a WTCR és az ETCR között, melyiket tartja fontosabbnak.

– Jelen pillanatban a WTCR az első, mert abban érzem magam esélyesebbnek, de majd meglátjuk, hogyan alakul a szereplésem itt és ott a második-harmadik forduló után, úgyhogy előre nem szeretnék prioritásokat megfogalmazni. Mindkét bajnokságban a lehető legtöbbet akarom kihozni magamból.

Hangtalan unalom?

Az elektromos versenyautók hallatán sokan még mindig csak fintorognak, mert szerintük a hangtalan autók nem adják vissza a motorsport hamisítatlan hangulatát. Érdekes véleményt fogalmazott meg erről Michelisz:

– Sokan kérdezik, amikor szóba kerülnek az elektromos autók, hogy nem zavaró-e a motorhang hiánya. Őszintén szólva a harmadik kör után már észre sem vettem, hogy halkan zümmögnek ezek a kocsik, mert annyira lekötött maga a vezetés, a folyamatos pengeélen táncolás, egyensúlyozás a csúszás-tapadás határvonalán. 

Amúgy a WTCR-ben sem hallok túl sokat a motorból, mivel a csapatrádió miatt füldugót használunk.

Az ETCR-idény tehát május első teljes hétvégéjén rajtol, és hét fordulóból áll majd. Idén már a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) hivatalos bajnokságaként világkupának számít, tehát a presztízsét tekintve azonos értékű a WTCR-rel.

Borítókép: Michelisz Norbert (Fotó: Xavi Bonilla / DPPI)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.