– Mindig szeretek reális lenni, ezért most azt mondom, a szezon elején valószínűleg lesz némi lemaradásom, amelyet az első két-három forduló után szeretnék eltüntetni – jósolta Michelisz. – Az a célom, hogy következetesen építsem fel az önbizalmamat az ETCR-ben is, miközben gyűjtöm a kilométereket.
De közben ismerem magam, tudom, hogy ha felkerül a sisak, onnantól nagyon nehezen állom meg, hogy ne akarjak rögtön a legjobb lenni, még ha nem is állok még erre teljesen készen.
Érdekes kérdés, Michelisz hogyan egyensúlyozik majd a WTCR és az ETCR között, melyiket tartja fontosabbnak.
– Jelen pillanatban a WTCR az első, mert abban érzem magam esélyesebbnek, de majd meglátjuk, hogyan alakul a szereplésem itt és ott a második-harmadik forduló után, úgyhogy előre nem szeretnék prioritásokat megfogalmazni. Mindkét bajnokságban a lehető legtöbbet akarom kihozni magamból.
Hangtalan unalom?
Az elektromos versenyautók hallatán sokan még mindig csak fintorognak, mert szerintük a hangtalan autók nem adják vissza a motorsport hamisítatlan hangulatát. Érdekes véleményt fogalmazott meg erről Michelisz:
– Sokan kérdezik, amikor szóba kerülnek az elektromos autók, hogy nem zavaró-e a motorhang hiánya. Őszintén szólva a harmadik kör után már észre sem vettem, hogy halkan zümmögnek ezek a kocsik, mert annyira lekötött maga a vezetés, a folyamatos pengeélen táncolás, egyensúlyozás a csúszás-tapadás határvonalán.
Amúgy a WTCR-ben sem hallok túl sokat a motorból, mivel a csapatrádió miatt füldugót használunk.
Az ETCR-idény tehát május első teljes hétvégéjén rajtol, és hét fordulóból áll majd. Idén már a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) hivatalos bajnokságaként világkupának számít, tehát a presztízsét tekintve azonos értékű a WTCR-rel.
Borítókép: Michelisz Norbert (Fotó: Xavi Bonilla / DPPI)