Hiába próbálta a tulajdonos Liberty Media hosszú évek óta maratoni hosszúságúra bővíteni a Formula–1-es szezont, a megvalósításba mindig hiba csúszott. Volt, hogy a koronavírus miatt egyes országok visszaléptek a rendezéstől, tavaly pedig az orosz–ukrán háború kitörése okán maguk az F1 vezetői utasították el, hogy Oroszországba vigyék a száguldó cirkuszt. Utóbbi újra kimarad, ahogy az előzetes versenynaptárban még szereplő Kínai Nagydíj is. Az ázsiaiak zsinórban negyedszer is visszakoztak, beugróval pedig nem egyezett meg a Liberty Media, így 2023-ban a tervezettnél eggyel kevesebb, mégis rekordot jelentő 23 futam lesz.
Az idénybe heringek módjára bezsúfolt versenyek nagy nyomást helyeznek a csapatokra, ennek csökkentése érdekében némiképp megváltozott a futamok sorrendje. A Magyar Nagydíjat például a szokottnál egy héttel korábban rendezik meg, a nyári szünet előtt pedig a mezőny ellátogat Spába, a szusszanás után a pilótáknak így nem kell azonnal tripla hétvégét teljesíteniük. Az eddigi három helyett hat sprintet (Azerbajdzsán, Ausztria, Belgium, Katar, Austin és Brazília) iktatnak be a programba, az idénynyitóra a hétvégén Bahreinben kerül sor, a zárás Abu-Dzabiban lesz november végén. Katar visszatér, Franciaország nem rendez futamot, Las Vegas viszont 1982 óta először igen – új vonalvezetésen, a város nevezetességeit is bemutató utcai versenyt tartanak.