Akkor tehát következzenek szövegek, amelyek nem éppen az erőszakmentességről szólnak. Íme:
„[…] azt is tudom, hogy a támadás gyakran a legjobb vagy az egyetlen hatékony eszköz a védekezésre. Emellett úgy gondolom, hogy az elnyomottak folyamatosan a jogos önvédelem állapotában vannak, és joguk van megtámadni az elnyomóikat.” (Mérce, Errico Malatesta: Az anarchisták elfelejtették elveiket, 2022. május 21.)
„A politika akkor kezdődik, amikor a fennálló kőpokol repedéseiből előbújik – mint féreg – az, aminek »ideát« (idebent) nem adtak helyet (tehát, ami valahol »helytelen«) – felforgatva, feldúlva mindazt, mi hatalommá, tulajdonná, uralommá, zsarnoksággá kövesedett. […] Mondd, hogy szeretlek, de macskakövekkel »Je t’aime! Oh! dites-le avec des pavés!« Nem választ el a kenyerünktől más, csak törékeny kirakataitok. Nem választ el forradalmunktól más, csak a macskaköves út – repül a macskakő: ki tudja, hol áll meg. Nem azért kell bezúzni a látszatvalóság kirakatait és megtörni a bebetonozott rendet, hogy felfedezzük, kik vagyunk, hanem hogy megtagadjuk, amik vagyunk. (Mérce, Ej, miau kő! – egy strand-marxista segges, 2022. augusztus 6.)
Az iskola ugyanis kizárólag akkor lesz forradalmi – mondja Louise Michel –, ha a népnek megfelelő intellektuális eszközöket ad a lázadáshoz; nevezetesen ahhoz, hogy a tőkés rendet ott rúgja tökén, ahol éri, és oda rugdossa, ahova való – a történelem szemétdombjára.
(Mérce, Osztály, vigyázz! – 1. rész, 2022. szeptember 2.)
„A 14. Balkáni Anarchista Könyvvásár résztvevőinek nyilatkozata:
A Balkán különböző szegleteiből érkeztünk és azon túlról is: az úgynevezett bulgáriából, szlovéniából, romániából, görögországból, törökországból, horvátországból, magyarországról, szerbiából, valamint az úgynevezett litvániából, ausztriából, németországból, svájcból, franciaországból és brazíliából. […] Továbbra is valljuk, hogy az érdemi nemzetközi szolidaritás nem a globális szuperhatalmakra való kizárólagos összpontosítást jelent, hanem azt, hogy kihívás elé állítjuk és szétzúzzuk a kapitalista és állami hatalmak központjait azon térségekben, ahol tevékenykedünk. […] Habár nem létezik közös definíció a forradalomra, kritizálhatjuk a forradalom erőszakmentes vízióját, amiért cserben hagyja a mindannyiunkban meglévő megfogalmazhatatlan ellenállást, a szabadságra való törekvést.
Közös vita folyamán lebonthatjuk a forradalom azon vízióit, amelyek nem felelnek meg a felszabadító vagy realista elvárásoknak.
[…] Az erőszakmentesség jelen kritikája tehát nem ezen elv híveinek megtérítését, hanem állításaik megcáfolását jelenti, valamint új irányvonalakat mutat azok számára, akik érdeklődnek az elnyomás bármilyen formája elleni felkelésben, és képesek saját maguk meghozni a döntéseiket. […] Az erőszakmentesség-diskurzusok többségének elsődleges hibája, hogy a forradalmat moralitásjátéknak tekintik. Moralitásjátékuk szerint a forradalmak akkor buknak el, amikor az emberek kinyitják Pandora erőszakot rejtő szelencéjét, esztelen rombolásba kezdenek, azért, hogy végül ismét megalkossák azt, amit meg akartak szüntetni. […] Egy erőszakmentes mozgalom, amely a kormányt egy másikkal váltja fel – és ez a legnagyobb eredmény, amelyet egy erőszakmentes mozgalom valaha is elért a történelem folyamán –, végül csődöt mond, minthogy lehetővé teszi a Hatalom számára, hogy álarcot váltson anélkül, hogy a társadalom alapvető problémáival foglalkozna. Az erőszakmentesség mint az elemzés eszköze képtelen feldolgozni ezt a fajta vereséget – azt, amely győzelemnek tűnik. […] Úgy tűnik tehát, hogy az erőszakmentesség a lecsillapítás szükséges alkatrésze.
Kevésbé esélyes, hogy az erőszakmentes ellenállás egy tudatos, állammal szembeni ellenszenvet alakít ki az emberben. A törvény és a rend őreinek is több lehetőséget nyújt, hogy barátságosabb álarcot öltsenek magukra.
Megakadályozza a társadalmi béke felbomlását az intézményesült elnyomás szükségszerű időszakában, ha a radikális mozgalmak készek lecsillapodni.
[…] Annak, aki igazán hisz a forradalomban, elemeznie kell a lecsillapítás folyamatát és stratégiát kell előkészítenie arra vonatkozóan, hogyan lehet elkerülni azt, hogy az állam a lázadást eltorzítsa és saját igényeihez igazítsa. Ezek az elemzések mellőzik az erőszakmentességet, mivel az legtöbbször csupán a lecsillapítás folyamatának eszköze.” (Mérce, 2022. július 2.)
„Akinek van jobb ötlete, szóljon. De ha az egy párt lesz, akkor leütjük: nemcsak azért vagyunk radikálisok, mert az eszménk az, hanem mert mi állunk ennek a szopatásnak a frontvonalában, és nincs reményünk arra, hogy valami békés, polgári létezést kialakítsunk.” (Mérce – Tett, WTF Autonómia? 2020. február 19.)