idezojelek

Az ötödik hadoszlop offenzívája

A média irányítja a politikusokat, vagy inkább a mögöttük álló globalista tulajdonosok?

Fricz Tamás avatarja
Fricz Tamás
Cikk kép: undefined

Van egy viszonylag széles körben elterjedt nézet, hogy a nyugati politikusok, miniszterek, a brüsszeli elit a fősodratú, globalista-liberális média és sajtó követelményeinek akar megfelelni, és ezt azért teszi, mert ha szembemegy e szerkesztőségek akaratával, ideológiájukkal, globalista elképzeléseikkel vagy a Great Reset ötletévetel, akkor rossz lesz a sajtója, és utána esélye sem lesz a következő választások megnyerésére.

Ez az érvelés csak félig érvényes, de igazából még annyira sem. Az világos, hogy a XXI. századi politikai versenyben a média és a sajtó szerepe alapjaiban megváltozott, hogy nagyon ritka a valóban független sajtó és média, a döntő többség elsősorban liberális és globalista politikai aktorként működik. Tisztelet a kivételnek, méghozzá konkrétan a nemzeti, konzervatív, szuverenista sajtónak és médiának, lásd Magyarország.

De ez nem azt jelenti, hogy a média a negyedik hatalmi ág lenne. Nem, a média sokkal inkább ötödik hadoszlop. Mi a különbség a kettő között?

Ha a média negyedik hatalmi ág lenne, az azt jelentené, hogy önálló hatalma van, önálló entitás, senkitől sem függő, saját akarata, elképzelései, szándékai vannak a világ sorsának lehetséges alakulásáról, és ráadásul ezt erőteljesen befolyásolni is tudja. Ha ez így lenne, akkor a sunnyogó, megalkuvó vagy egyszerűen csak megvett európai, nyugati, uniós politikusok joggal mutogathatnának a médiára, hogy „hát én másképp csinálnám, de a média nyomása miatt nem tehetek mást”.

Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csakhogy ez nincs így. A média önálló hatalma, akarata, befolyása csak látszat. Nem létezik.

A média – főként a globalista, liberális média – ötödik hadoszlop. A médiához pénz kell, méghozzá nagyon-nagyon sok pénz. Ebből következik, hogy – a közszolgálati médiumokat most nem ideértve – a magántulajdonú médiát irányítják, méghozzá azok, akik a pénzt adják. Vagyis a tulajdonosok. És azok, akik az egyes médiumokat és sajtótermékeket szponzorálják, nem is kicsi összegekkel.

Jelen pillanatban úgy állunk, hogy a nagy, nemzetközi befolyású médiumokat, sajtótermékeket, hírügynökségeket, szerkesztőségeket hatalmas vagyonnal rendelkező tulajdonosok irányítják. És azok, akik együttműködnek velük, és tulajdonosi részvényeik vannak. Ők határozzák meg, hogy egy adott médium milyen ideológiát és világnézetet terjesszen és milyent ítéljen el. 

Aki nem áll be a sorba, távozni kényszerül.

Ezek a tulajdonosok és szponzorok a világ jelen állapotában döntő mértékben a globalista, liberális fősodorhoz tartozó emberek, dollármilliárdosok, a globális pénzügyi elit tagjai. Tehát az a helyzet, hogy jobb lenne, ha a politikusok inkább azt mondanák, hogy „meghajlok a médiatulajdonosok és szponzoraik akarata előtt, és azt teszem, azt vallom, amit ők elvárnak tőlem”. És a jelenlegi helyzet az, hogy a legtöbb nemzetközi média a globalista-liberális elit kezében van. Ők azok tehát, akik meghatározzák azt, hogy mit nyilatkozhatnak vagy tehetnek a politikusok, a miniszterek és a miniszterelnökök, nem pedig a szerkesztők és az újságírók. Utóbbi a látszat, előbbi a valóság.

Erre szeretnék ezúttal két példát mondani, pontosabban röviden bemutatni két személy befolyását a nemzetközi médiára. Ez a két személy nem más, mint a filantróp Soros Gyuri bácsi és a világot megmenteni vagy talán inkább beoltani akaró Bill Gates.

Soros, aki 253 baloldali szervezetet finanszíroz az egész világon, számos médiatermék résztulajdonosa, de sokkal érdekesebb, hogyan befolyásol, illetve von a saját irányítása alá újságírókat és szerkesztőket, műsorvezetőket. Másképpen fogalmazva: hálózatokat hoz létre a különféle szerkesztőségekben. Példa erre, hogy az NBC, a Washington Post és a Reuters igazgatótanácsának tagjai között is megtalálhatók az emberei. Ezenkívül 2016 és 2020 között legalább 131 millió dollárt költött több száz olyan aktivista médiacsoport támogatására, amelyek a bűnözésről, a nemek közötti egyenlőségről és a kapitalizmusról alkotott baloldali nézeteit hirdetik a médiumokban.

A másik megoldás, amit alkalmaz, hogy fontos médiaszereplőket bevon a saját maga által finanszírozott szervezetek vezetőségébe. Így például a híres-hírhedt Christiane Amanpour, a CNN vezető munkatársa egykor a Center for Public Integrity igazgatótanácsában ült, egy korábban Soros által finanszírozott nonprofit oknyomozó újságírócsoportban. Csodálkozunk ezek után, hogy egy 2020-as, Szijjártó Péterrel készült interjúban úgy ment neki a magyar külügyminiszternek, hogy az elfogultsága szinte ordított?

Elég érdekes az is, hogy Lester Holt, az NBC munkatársa, Sally Buzbee, a Washington Post munkatársa, Julie Pace, az Associated Press ügyvezető szerkesztője és Alessandra Galloni, a Reuters főszerkesztője a Soros által finanszírozott, az újságírók jogait megvédeni hivatott, az újságírókat védő bizottság igazgatótanácsában tagok. Margaret Brennan a CBS-től, illetve a sokak által jól ismert Faared Zakaria politológus a CNN-től – aki az „illiberális demokrácia” fogalom kitalálója még 1997-ből – nem másnak, mint a Külkapcsolatok Tanácsa nevű, nagy befolyású globalista szervezet igazgatóságának tagjai, amelyben Soros is meghatározó szerepet játszik, igazgató is volt ott korábban.

Cesar Conde, az NBC elnöke a Soros által is finanszírozott Aspen Intézet igazgatótanácsának tagja, amely arról híres-hírhedt, hogy az eugenika híve, valamint az orosz–ukrán konfliktusban abszolút háborúpárti az ukránok végső győzelméig. Meg kell még említenem az NPR-t (Natonal Public Radio), amely az USA-ban több mint ezer nyilvános rádióállomás nemzeti szindikátora. Nos, ez a médiakonszern több mint kétmillió dollárt kapott Sorostól azzal a céllal, hogy akár száz új riportert is alkalmazzanak. Nem vagyok biztos benne, hogy ezek az új riporterek a nemzeti szuverenitás és a konzervatív életszemlélet elkötelezett hívei lennének…

Térjünk át röviden Bill Gatesre, aki a Bill & Melinda Gates nevű alapítványán keresztül elég hathatósan befolyásolja a világ médiu­mait a neki kedvező irányba, különös tekintettel a járványokkal és az oltásokkal kapcsolatban, még konkrétabban a mostani és a leendő pandémiákkal kapcsolatos nézetek alakításában.

Az alapítvány adatbázisának áttekintése után az elemzők megállapították, hogy a járványok és az oltások Gates szája ízének és terveinek megfelelő bemutatására az alapítvány mintegy 319 millió dollárral támogatott több mint száz médiumot. A támogatottak között szerepel Amerika számos nagy hírhálózata, köztük a CNN, az NBC, az NPR, a PBS és a The Atlantic. Gates emellett számos befolyásos külföldi médiaszervezetet szponzorál, köztük a BBC-t, a The Guardiant, a The Financial Timest és a The Daily Telegraph-ot az Egyesült Királyságban, valamint olyan neves euró­pai újságokat, mint a Le Monde (Franciaország), a Der Spiegel (Németország), az El País (Spanyolország) és az al-Dzsazíra munkatársai.

Gates ezen túlmenően támogatja az oknyomozó újságíróközpontokat, összesen 38 millió dollárral. Ennek több mint a fele a washingtoni székhelyű Nemzetközi Újságíróközponthoz került. A Guardian által már csak „Szent Bill”-nek nevezett milliárdos 12 millió dollárral támogat újságíró szervezeteket is az Egyesült Államokban. A Gates-alapítvány emellett finanszírozza az újságírók közvetlen képzését világszerte (tehát nem csak Amerikában!), méghozzá ösztöndíjak, tanfolyamok, work­shopok formájában a marylandi Johns Hopkins Egyetemtől a dél-afrikai Rhodes Egyetemig. Érdemes még megemlíteni, hogy Gates számos médiakampányt finanszíroz, szintén nemcsak az USA-ban, hanem világszerte.

Még lehetne sorolni, de talán ennyi is elég. „Szent Bill” egyébként még szerény is abban, hogy nem vásárol meg direktben médiakonszerneket, mint például Jeff Bezos multimilliárdos, aki 2013-ban 250 millió dollárért megvásárolta a Washington Postot, ami azóta nem feltétlenül megy szembe a globalista fősodorral…

Egyes adatok és információk szerint összesen 13, elsöprő mértékben liberális és globalista irányultságú médiakonszern tartja a kezében a világ médiájának kilencven százalékát. Na innen szép a győzelem.

Borítókép: Bill Gates (Fotó: MTI/EPA/Gian Ehrenzeller)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right
Ambrus-Jobbágyi Zsófia avatarja
Ambrus-Jobbágyi Zsófia

A megoldás Budapesten: Szentkirályi Alexandra

Jeszenszky Zsolt avatarja
Jeszenszky Zsolt

Így lett Irán Izrael fő ellensége

Ágoston Balázs avatarja
Ágoston Balázs

Magyarország nem volt szószegő

Borbély Zsolt Attila avatarja
Borbély Zsolt Attila

A rendszerváltás mint tananyag

A szerző további cikkei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.