Újabb önkormányzati ciklus kezdődött, tehát megint előállt valaki azzal, hogy korlátozni kell az autók számát Budapesten. Ez viszonylag rendszeresen felmerül, de újat nemigen hallunk: általában a fizető parkolási övezet kibővítésével, de közben a parkolóhelyek számának csökkentésével, a díjak drasztikus megemelésével kezdődik az ötletlista, a legvégén pedig mindig ott van az autók legalább egy részének teljes kitiltása.
Ezekben a javaslatokban az is közös, hogy mindig a baloldali ötletgyár áll elő velük. Emlékeznek még arra, amikor Demszky Gábor főpolgármesterségének az elején egy kiadványban a fotón gördeszkázó és BMX-ező fiatalok lepték el a Hősök terét? Ezt a képet én a rémálmok közé mentettem el magamnak. Nyilván nem önmagában azzal van a probléma, hogy fiatalok jól érzik magukat a Hősök terén, hanem azzal, hogy ez a kép az egyik szimbóluma mindannak, amit az akkori városvezetés elképzelt a közlekedésről. Nincs új a nap alatt a baloldalon, tehát lett is azóta kerékpársáv mindenhol, aminek következtében a bicikliseknek a kisebb utcák helyett is muszáj az Üllői úton tekerniük. A kerékpársávok miatt kevesebb lett a parkolóhely, cserébe a díjak is megemelkedtek. Mindezek ellenére az elmúlt húsz-huszonöt évben csak egy dolog változott: már a közlekedés résztvevői az elektromos rollerek is, amelyek egyszerre bosszantanak fel mindenki mást, aki éppen az utcán tartózkodik – pont, mint korábban a kerékpárosok.
Ami viszont nem történt meg mindezek ellenére: nem lett kevesebb az autó, sőt folyamatosan emelkedik a járművek száma az egész országban, így Budapesten is. Valószínű, hogy az olyan hajmeresztő ötletek, mint korábban a behajtási díj bevezetése vagy a parkolási tarifák durva megemelése egy lépésben csak átmenetileg csökkentené a városban közlekedő autók számát. Biztosan lennének olyanok, akik néhány hétig kétszer is átgondolnák, hogy érdemes-e autóba ülni vagy jó lesz a tömegközlekedés is, de végül előbb-utóbb úgyis minden autótulajdonos újra elkezdené használni a kocsiját.