Egyre dominánsabbak a távol-keleti autómárkák Európában

Ütemet vesztett az európai autóipar a koronavírus-járvány kezdete óta eltelt két és fél évben. Nem csak az uniós eladásokban, már Magyarországon is egyre népszerűbbek a távol-keleti, főleg japán és dél-koreai márkák, amelyeket jóval kevésbé érintett az elmúlt évek válsága – írja a Vg.hu.

Forrás: Vg.hu2022. 11. 17. 7:12
Bangkok, 2021. november 30. Az új Toyota Corolla Cross GR Sport a 38. Bangkoki Autószalon sajtónapján, 2021. november 30-án. A szervezõk mintegy 800 ezer látogatót várnak a 12 napos eseményre, amelynek középpontjában az elektromos jármûvek állnak. MTI/EPA/Rungrodzs Jongrit Fotó: Rungrodzs Jongrit
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Pár évtizeden belül eltűnhetnek a hazai utakról a legnagyobb európai autógyárak márkái, ha nem áll meg a koronavírus-járvány kezdete óta megfigyelhető folyamat, amely új személygépjárművek regisztrációjából kiolvasható:

 

2019-ben, a járvány előtti Magyarországon a húsz legnépszerűbb autótípus közül hat volt távol-keleti, de 2022 első fél évére ez a szám 12-re nőtt. 

 

Ez idő alatt olyan, korábban népszerűnek tartott márkák szorultak vissza az eladási listákon, mint a Skoda Octavia, az Opel Astra vagy a Ford Focus, helyüket pedig japán és dél-koreai márkák vették át: a Toyota Corolla feljött a tizedikről a negyedikre, a Kia Ceed a hetedikből harmadik pozícióba, a Suzuki pedig úgy is meg tudta őrizni vezető pozícióját, hogy eközben jelentősen visszaesett a Vitara az eladásokban. A márkák versenyében már kiegyenlítettebb a helyzet, de ott is a Toyota és a Suzuki viszi a prímet, a legnépszerűbb európai vállalat a Volkswagen.

Fennáll a lehetősége, hogy az európai autóipar Kelet-Ázsiával szemben a korábbinál hátrányosabb helyzetbe kerül. Hogy ez milyen mértékben érződik már most a termelésben, az nagyon nagy kérdés

– mondta VG-nek Matheika Zoltán, a Kopint–Tárki vezető kutatója, iparszakértő, aki szerint messzemenő következtetéseket ezekből a számokból még nem szabad levonni, mert az eladásokat befolyásolhatta, hogy melyik cég tudta a legkisebb fennakadásokkal időre szállítani a járműveket, vagy hogy a fennakadásokban mekkora szerepe volt az idei év fejleményeinek, köztük az EU-t különösen sújtó energiaválságnak.

Matheika Zoltán arra is rámutatott, hogy Magyarország helyzete egy fokkal azért is jobb a jelen lévő prémium márkák miatt, mert keresleti oldalon a luxusautók piaca stabilabb lesz a tömegautókénál a következő években, és ez a magyar autóipar jó részének a relatív helyzetét is javíthatja – olvasható a Vg.hu-n.

A teljes, eredeti cikk ITT olvasható.

Borítókép: az új Toyota Corolla Cross GR Sport a 38. Bangkoki Autószalon sajtónapján, 2021. november 30-án (Fotó: MTI/EPA/Rungrodzs Jongrit)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.