Július végén jelentette be a British Airways, hogy augusztus elején nem értékesítenek rövid távú járatokra helyeket, mivel jelenleg London-Heathrow-n vannak a legnagyobb fennakadások. A cég szerint ezzel tehermentesítik a repteret, és fokozzák az utazási élményt a megmaradó utasok számára. Az ENSZ Turisztikai Világszervezetének becslése az év elején annyit jelzett előre, hogy az utazási korlátozások csökkentésével a globális turizmus átlagosan 55 százalékos emelkedése várható, ám a 2019-es 1,5 milliárdos utazási szint csak 2024-re teljesíthető majd. A korlátozások eltörlésével azonban a legoptimistább előrejelzések sem bizonyultak helytállónak, mert az idén, aki csak teheti, repülni szeretne.
A pandémia során leépített személyzet pótlása azonban hiányzik. A problémát a légitársaságok különféle módokon próbálják kezelni. A Qantas ausztrál légitársaság például a menedzsereket kéri, hogy három hónapig dolgozzanak poggyászkezelőként heti három vagy öt napot.
A holland KLM már korábban úgy döntött, hogy szünetelteti egy ideig a jegyeladásokat, ami kevesebb törléshez vezetett, és így ismét nyereséget termel a cég. A British Airways először irreálisan magas jegyárakkal próbálkozott, ötszázezer forintba is kerülhetett egy London–Budapest repülőjegy, ám mikor ezek annak ellenére is elfogytak, hogy az alapfapados jegyek tizenöt-húszezer forint körül foglalhatók, kénytelen volt a cég más megoldást választani. Így döntöttek a járattörlés mellett.