idezojelek

Gyurcsány azt tette, mint a gyöngytyúk azzal a bizonyos testnedvvel

Rábukott a Závecz-féle közvélemény-kutatási adatokra.

Csépányi Balázs avatarja
Csépányi Balázs
Cikk kép: undefined

Dübörög a választási kampány. Ilyenkor megszokott, hogy minden közvélemény-kutató cég közöl tájékoztató jellegű adatokat arról, hogy melyik politikai formációnak éppen milyen a támogatottsága a választók körében. Ezeket a kutatásokat érdemes ilyenkor bizonyos távolságtartással fogadni, mert a közvélemény-kutató cégek hajlamosak a kampány során készült tényleges mérési eredmények nem minden szeletét feltárni, illetve olyan kontextusba helyezni az adathalmazt, hogy az a saját politikai körüknek hasznot termeljen. És most nagyon finoman fogalmaztam meg a lényeget. Nemrég hozták nyilvánosságra például a Závecz felmérését, amely a baloldal számára hízelgő adatsort tartalmazott. Nem is maradt el a reakció, az összes balos portál öles betűkkel hozta, Gyurcsány is azonnal megjelent, és a DK felemelkedését és persze a kormány bukását vizionálta posztjában:

„Rendre jelennek meg közvélemény-kutatási adatok. Ilyenek, meg olyanok. Az elég világos, hogy a Fidesz lejtmenetben van. Nekünk nyilván biztató, ha a mi hármas szövetségünket 26 százalékra mérik, mint most a Závecz, ami hat EP-mandátumot is eredményezne (…)”

VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idézzünk fel néhány elemet Závecz cégével kapcsolatban korábbi cikkünkből.

Jól keresett a kampányéven Závecz Tibor vállalkozása: 130 millióról 175 millió forintra emelkedő nettó árbevétel, körülbelül tízmillió forintról 21 millió forint közelébe növekedett éves adózott eredmény. A ZRI Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Kft., amelynek az ismert baloldali közvélemény-kutató az egyedüli tulajdonosa, már 2018-ban és 2019-ben is némileg harmincmillió forint feletti adózott nyereséget könyvelt el. 2020-ban kisebb visszaesés következett – ne feledjük, ebben az évben nem volt országos választási kampány –, 2021-re azonban a korábbiaknál is magasabb árbevételt ért el.  Kiderült az is, hogy Závecz 2022-ben is komoly megrendelésekre tehetett szert a baloldaltól, az egymást követő negyedik kétharmadot megelőző időszakban is.

A Telex publikált adatokat egyébként Závecz Tibor cégének a választást megelőző utolsó előtti héten készült kutatásából, amely mindössze kétszázalékos különbséget hirdetett a kormánypártok és a baloldali összefogás között. Végül Záveczék hiába látták hárommilliósnál is nagyobbnak a baloldali összefogás táborát, ténylegesen kétmilliónál is kevesebben szavaztak csak rájuk.

Ennyit a közvélemény-kutatásról, Záveczről és Gyurcsány Ferencről, aki jobban tenné, ha felvenné a szemüvegét, nehogy pórul járjon legközelebb is azzal, hogy csillogó kincsnek nézi a testnedvet, mint szegény gyöngytyúk abban a bizonyos mondásban.

Borítókép: Gyurcsány Ferenc (Forrás: Löffler Péter)

Ha az összes Poszt-traumát látni szeretné, kattintson IDE!

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right
Szőcs László avatarja
Szőcs László

Az USA választ, de rólunk is dönt

Bayer Zsolt avatarja
Bayer Zsolt

A szörnyek tényleg köztünk járnak

Deák Dániel avatarja
Deák Dániel

Konzultáció az új magyar gazdaságpolitikáért

Pilhál Tamás avatarja
Pilhál Tamás

Hol vagytok, „gyermekvédők”?

A szerző további cikkei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.