„Azt kívánjuk, hogy a rongálók életük során találkozzanak a keresztet nyakában és vállán is viselő testvérünkkel, aki segíthet nekik, hogy legközelebb a rongálás helyett inkább maguk is vállukra vegyék, hordozzák azt a keresztet, amit az Úristen nekik szánt” – így reagált a Magyarországi Református Egyház elnöksége lapunk megkeresésére, amelyben az utóbbi időben hazánkban történt, vallási szimbólumok elleni támadásokról kérdeztük a keresztény felekezeteket.
Úgy hiszem, ennél tömörebben, ugyanakkor méltóságteljesebben aligha lehet megfogalmazni a lényeget, ami alapján feltehetjük a kérdést: mit vár el tőlünk a keresztre feszített Krisztus?
Úgy hiszem, semmiképpen sem azt, hogy adjunk felmentést a rongálóknak.
A világ, a jog ezt nem is teheti meg, hiszen aki egy vallási jelképet, például egy keresztet támad, bűncselekményt követ el. Nem adhatnak felmentést a keresztény egyházak, közösségek sem, magát a rossz cselekedetet nevén kell nevezni és el kell ítélni. Az más kérdés, hogy a rosszat cselekedő embert, a rongálót keresztényként nem döngölhetjük földbe, és nem teszik az egyházak sem. Ha így tennénk, lemondanánk róla, nekünk viszont bíznunk kell minden gonosz ember pálfordulatában. S tudnunk kell megbocsátani is, persze ahhoz, hogy meg tudjuk tenni, meg kell előznie a bűnbánatnak.
A reformátusok idézett mondata azért nagyon szép és kifejező, mert ez valahol egy fohász, egy ima, hogy az, aki ma rongál, térjen meg, értse meg a kereszt üzenetét, és ne támadja, hanem vegye védelmébe.
A szebb és boldogabb jövőbe vetett hitünket nem szabad feladni, de a jelenben a múltban történtek okán bizonyára sokan szeretnénk megérteni: miért zavarja a kereszt az embereket? A kereszt üzenete ugyanis maga a szeretet, a legnagyobb szeretet. A kereszt annak a jelképe, hogy az Isten fia megszületett a Földre, és annyira szeretett minket, hogy meghalt értünk, amivel megváltotta bűneinket. Aztán harmadnapra feltámadt, amivel azt üzente az embereknek, hogy földi élet után vár a túlvilág, jó esetben a mennyország.
Vajon ez az üzenet miért zavarja a nem hívő embereket? Honnan jön a rongáláshoz szükséges gyűlölet, még akkor is, ha valaki nem hisz Krisztusnak?
További A Helyzet híreink
Van egy másik megközelítés is, az út menti keresztek, pléhkrisztusok ugyanis nemcsak vallási jelképek, hanem igazodási pontok is. Egy-egy faluban, kisebb városban sokan az út menti keresztekhez viszonyítva tájékozódnak, közlekednek. Az emberek egy-egy kereszt után fordulnak jobbra, vagy annak tövében beszélnek meg találkozót. S ez nem okoz gondot annak sem, aki nem vallásos. Végül meg kell említeni, hogy a pléhkrisztusok zömét az elmúlt évtizedekben, évszázadokban egy-egy család, helyi közösség állította. Néhai édesapámmal például a szülőfalujához vezető úton mindig megálltunk egy kőkeresztnél, és ő időről időre elmondta, hogy azt egy nagy tiszteletű pedagógus családja állíttatta annak idején.
Aki egy-egy ilyen keresztet megrongál, az annak az emlékét is tönkreteszi, aki a jelképet a saját pénzén állíttatta, vagy akinek a tiszteletére emelték.
A legfontosabb kérdés a keresztrongálásokkal kapcsolatban mégis az: van-e remény arra, hogy ezek a támadások megszűnnek? A nyugati világban tapasztalható történések nem tesznek minket elbizakodottá, tragikus, hogy a kontinensünk nyugati felén templomokat rombolnak, keresztényeket állítanak pellengérre, és az egyházak, elsősorban az ottani protestánsok, elesni látszanak a küzdelemben. Biztatásként a 96 éves, hosszú évtizedek óta betegeket látogató piarista szerzetes, Kerényi Lajos atya egy mondatát idézem, aki így fogalmazott:
Még nem láttam senkit Isten nélkül meghalni!
Ez adjon erőt és reményt mindannyiunknak!
További A Helyzet híreink
Borítókép: illusztráció (Forrás: Facebook)
A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhez
Újabb tiszás lebukás: utoljára a kommunisták nézték teljesen hülyének az embereket
Az ő interpretációjában olyan az egész művelet, mintha egy Ruszin-Szendi Romulusz-féle zsírleszívás keretében szabadulnának meg a felesleges kilóktól.

Kirk-merénylet: a globalisták kiengedték a szörnyeteget a palackból
Azért az árulkodó: az áldozatok mindegyik esetben patrióták, az elkövetők meg globalisták.

A Kirk-gyilkosság félreérthetetlen üzenet mindenkinek: kussolsz vagy meghalsz
A baloldaliság, a marxizmus és mindaz, ami belőle kinőtt, a terror és az erőszak bölcsője.

Ursula harca Európával
Európa harcban áll – mondta uniós évértékelőjének első, egyben kulcsmondatában Ursula von der Leyen.
Véleményváró
Tovább az összes cikkhezA szerző további cikkei
Tovább az összes cikkhez
Önként vállalt szegénység
Sokan nem valódi rászorulók, csak máshová helyezik a hangsúlyt, és másokat hibáztatnak rossz soruk miatt.

Karcag polgármestere a város élén is mindenki számára elérhető
Tovább dolgozik Karcagért Szepesi Tibor, a város első embere, aki idén az Év polgármestere lett.

Márki-Zay Péter bukott projektjei miatt szerepel óriásplakáton
Az elvesztett iskolafelújítási támogatások és az elmaradt munkahelyteremtő beruházások miatt felelhet most a hódmezővásárhelyi polgármester.

Fontos üzenetet küldenek a világnak Magyarországról
Ortodox, katolikus és szunnita vallási vezetők ülnek egy asztalhoz Budapesten.
Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en
Címoldalról ajánljuk
Tovább az összes cikkhez
Újabb tiszás lebukás: utoljára a kommunisták nézték teljesen hülyének az embereket
Az ő interpretációjában olyan az egész művelet, mintha egy Ruszin-Szendi Romulusz-féle zsírleszívás keretében szabadulnának meg a felesleges kilóktól.

Kirk-merénylet: a globalisták kiengedték a szörnyeteget a palackból
Azért az árulkodó: az áldozatok mindegyik esetben patrióták, az elkövetők meg globalisták.

A Kirk-gyilkosság félreérthetetlen üzenet mindenkinek: kussolsz vagy meghalsz
A baloldaliság, a marxizmus és mindaz, ami belőle kinőtt, a terror és az erőszak bölcsője.

Ursula harca Európával
Európa harcban áll – mondta uniós évértékelőjének első, egyben kulcsmondatában Ursula von der Leyen.