Cáfolta a magyarországi kiskereskedelemben évekig piacvezető, tavaly viszont forgalma alapján a nemzetközi szereplők közül a dobogó harmadik helyéig jutó Tesco Globál Áruházak Zrt. kivonulásáról szóló találgatásokat a cég vezérigazgatója. Annak kapcsán, hogy nemrég tizenegy magyarországi Tesco-üzletnek helyet adó ingatlan tulajdonjogának átadásáról, illetve azok visszabérléséről szóló tárgyalásokról jelentek meg hírek, Pálinkás Zsolt a lapunknak adott exkluzív interjúban kijelentette:
a magyarországi leányvállalat stabil szereplője marad a kiskereskedelemnek, jelentős beruházási tervekkel.
– Hazánkban az áruházlánc ingatlanjai többségében saját tulajdonúak, a bérlemények száma elenyésző, ez a globális Tesco-csoportban ugyanakkor unikális. Bevált üzleti modell a visszabérlés, Nagy-Britanniában már a kétezres évek elején elkezdték értékesíteni, majd visszabérelni a saját üzleteket, manapság pedig már a visszavásárlások zajlanak – idézte fel a vezérigazgató.

Mint mondta, idehaza viszont az évek alatt stabil maradt a tulajdonosi arány az áruházaknak helyet adó ingatlanokban.
– Viszont eljött az ideje, hogy a nagyobb áruházainknak helyet adó ingatlanjaink egy részét értékesítsük a fogyasztók professzionálisabb kiszolgálása érdekében. Hasonló szándékok állnak a folyamatban lévő ügylet mögött, de
a tulajdonoscseréből a vásárlók és a munkatársak semmit nem érzékelnek,
mert az egységek továbbra is Tescóként működnek – húzta alá, megjegyezve, hogy a folyamatban lévő tárgyalások miatt az új tulajdonos nevesítése üzleti titok miatt nem lehetséges.

Pálinkás Zsolt felidézte: mérföldkő volt, amikor 2014–2015-ben átvizsgáláson esett át a globális portfólió, ezután több országban több üzletágtól is megvált a brit központú nemzetközi kereskedelmi cég. A megtisztított árukínálatban itthon is az élelmiszer-értékesítésre helyezték át a hangsúlyt, míg egyes iparcikkek, például a műszaki eszközök értékesítését befejezték. – Többek között megváltunk a lengyelországi vonalunktól, de
ahol most is aktívan jelen vagyunk, szeretnénk erősíteni a pozíciónkat, így Magyarországon is
– húzta alá, kiemelve, hogy az egyik legerősebb, jövőbe mutató üzletáguk az online értékesítés.
Internetes térhódítás
Szavai szerint olyannyira ígéretes az internetes értékesítési piac, hogy a pandémia alatt megháromszorozódott hazánkban a Tesco online forgalma, így a hároméves tervüket tavaly sikerült három hónap alatt teljesíteniük.