Sir Andrew Lloyd Webber zenészcsaládba született: az apja zeneszerző és orgonista, öccse világhírű csellista. Háromévesen már hegedült, kilencévesen komponált, majd Oxfordban és a Royal College of Musicban tanult. Tizenhét éves volt, amikor megkereste a négy évvel idősebb, kezdő szövegíró Tim Rice, hogy dolgozzanak együtt. Lassan indult be a karrierjük, az Eurovíziós Dalfesztiválra írt zsengéjüket visszadobták – később ez lett Heródes király dala a Jézus Krisztus szupersztárban.
Első sikerüket 1968-ban aratták, amikor a West Enden bemutatták a bibliai tárgyú József és a színes szélesvásznú álomkabát című zenés darabjukat, amely eredetileg húszperces popkantátának indult, végül kétórás musical lett. A világhírt 1971-ben a tüntetéseket is kiváltó Jézus Krisztus szupersztár hozta meg. A Krisztus utolsó napjait bemutató rockopera anyagi okokból előbb lemezen jelent meg, majd az elsöprő siker után, a bevételekből tudták tető alá hozni a színpadi bemutatót.

A darab az addigi brit színháztörténet leghosszabb ideig műsoron lévő zenés előadása lett.
Az újabb nagy dobás a Juan Domingo Perón argentin diktátor feleségének életét feldolgozó Evita lett 1978-ban. A londoni produkció megkapta a legjobb musicalnek járó Laurence Olivier-díjat, a Broadwayn bemutatott színpadi változatot pedig hét Tony-díjjal ismerték el. A musicalből, amelynek legnagyobb slágere a Don’t Cry for Me Argentina, 1996-ban készített filmet Budapesten Alan Parker rendező Madonna és Antonio Banderas főszereplésével.
A Macskáktól a Hamupipőkéig
Webber 1981-ben még előző műveinek sikerét is felülmúlta a T. S. Eliot versei alapján írt Macskákkal, amely a West Enden megszakítás nélkül huszonkét évig volt műsoron. Összesen 8949 (New Yorkban 7485) előadást ért meg, ezzel elhódította a Jézus Krisztus szupersztártól a leghosszabb ideig műsoron szereplő musical címét.
1984-ben mutatták be a Starlight Expresst, Andrew Lloyd Webber legpazarabb külsőségek között színre vitt alkotását. A görkorcsolyán száguldozó mozdonyok története a brit fővárosban hétezer előadáson varázsolta el a közönséget. 1986-ban jött a múlt század és minden idők legsikeresebb darabja, Az Operaház fantomja, amely
hatmilliárd dollárt hozott, túlszárnyalva az Avatar, a Titanic és a Csillagok háborúja bevételét, 140 millió nézővel világszerte.
A Fantom a Macskákat túlszárnyalva minden idők leghosszabb ideig futó musicalje lett a Broadwayn, ahol még mindig játsszák, és a tizennégyezredik előadáshoz közelít. A musicalt 2004-ben filmesítették meg Gerard Butler és Emmy Rossum főszereplésével.