idezojelek

Nemi szerveket eltakarni!

Senkit nem üldöznek nálunk a nemi irányultsága miatt, de a baloldali aktivizmus irritál.

Szőcs László avatarja
Szőcs László
Cikk kép: undefined
Fotó: Teknos

„LMBTQ-támogató Tóra-olvasásra” hívta múlt szombatra, a pride napjára az érintetteket és az érdeklődőket a JCC budapesti zsidó közösségi ház. Szerencsére éppen Mózes e kérdésben tárgysemleges negyedik könyvénél tartanak a vallásos zsidók a naptáruk szerinti heti szakaszukban, ugyanis a harmadiknál egy kicsit ugornia kellett volna a toleráns foglalkozásnak, mint Nyilas Misinek Pósalaky úrnál. Például itt:

Férfiúval ne hálj úgy, mint asszonnyal hálnak; utálatosság az

 (18:22). E szöveghely után Mózes tanítónk ad egy kis ízelítőt a befogadásból: 

Szeresd felebarátodat, mint magadat

 (19:18), hogy aztán teljes szigorával sújtson le az Írás: 

És ha valaki férfival hál, úgy amint asszonnyal hálnak: utálatosságot követnek el mindketten, halállal lakoljanak, vérök rajtok

 (20:13.) Ez keményebb, mint a betiltott török pride-ot ismét feloszlató rendőrök – nincs lacafaca.

Nesze neked, posztmodern ember, aki – mint majom a fán – egyik kezeddel még kapaszkodnál zsidó-keresztény gyökereidbe, a másikkal viszont már nyúlnál a XXI. századi toleráns, befogadó, nyílt társadalom eszményeihez, most épp a szivárványos zászlóhoz. Mert az klassz, vagy ahogy ma mondják, kúl. Legalábbis szerinted az, posztmodern ember, aki úgy válogatsz a valláserkölcsi tanítások között, mint fizetővendég az étlapról: a resztelt májat nem kéri, de a csusza jöhet, dupla adag tejföllel. (A JCC-nek otthont adó Bálint Házról egyébként a tulajdonos Budapesti Zsidó Hitközség leszedette a szivárványos lobogót. Ezen nincs mit csodálkozni. Az ügyből kisebb vihar lett. Ezen sincs.)

Van, aki tudja a dolgát. Hodász exatyának egyrészt szólhatott a „szósölje” (közösségi médiás marketingese), hogy ha már coming-outol, akkor a pride-ra időzítse, másrészt a kiugrott katolikus pap pontosan érti, hogy az élet nem olyan szerencsejáték, amelyen mindig nyerünk: 

Szerettem pap lenni, és tudom, hogy ezzel a lépéssel végleg elvágom az utat visszafelé. De az életemnek, küldetésemnek nincs vége, talán még hasznos tagja lehetek a társadalomnak és Krisztus közösségének… Nem arra születtem, hogy megváltoztassam a Biblia tanítását.

Érdekes, van olyan – a hírekben is gyakran emlegetett – ismerősöm, aki egyáltalán nem coming-outol. Nem mintha titkolná, hogy a saját neméhez vonzódik, a környezete tudja is ezt róla, csak nem tartja lényegesnek, hogy megossza a nyilvánossággal. Nem pap, politikus, diplomata vagy kém pedig, hogy bármi hátránya adódna a dologból. Nem is Redl ezredes Szabó István filmjéből. Azt hiszem, kicsit szemérmes az illető. Úgy látszik, nem posztmodern ember, hiszen az ilyen már nem tudja, mi fán terem a szemérem. Manapság a pesti utcán a fiatalabb nők nem kis része akkor is úgy jön szembe, hogy kint van mindene, ha nincs ekkora hőség – vagy pride –, mint most. Több mint harminc éve egy barátommal egy éjjeli kompon utaztunk együtt egy fiatal török lánnyal. Feltűnően szemérmesebben viselkedett, mint közép-európai kortársai. Noha mezítlábas cigarettájával úgy füstölt, mint egy gyárkémény, mégsem volt posztmodern ember.

Egyébként a Budapest Pride-nak van házirendje, és ebben szerepel, hogy a felvonulók takarják el a nemi szervüket. Csakhogy ez nem szemérmesség, hanem a büntető törvénykönyv betartatása.

Miután Hodász exatya annak rendje és módja szerint coming-outolt, kezdődhetett az idei pride – a szokásos magamutogatással, a mai liberalizmusra jellemző „intoleráns toleráns” (a másképp gondolkodókkal szemben kíméletlenül elutasító, a kisebbség irányában a rajongásig befogadó) aktivizmussal, a szokásos baloldali közéleti szereplőkkel, meg persze

az elmaradhatatlan amerikai nagykövettel, a férfiházasságban élő David Pressmannel. Ő aztán a tankönyvszerű posztmodern ember, aki hol a jó zsidót, hol a jó meleget, hol az érdeklődő diplomatát, hol az amerikai nagyfiút játssza el, és természetesen fikarcnyi kétsége sincs afelől, hogy mindig neki van igaza.

 (Igaz, egyesek csak remélik, hogy legalább Pressman keményen tartja a gyeplőt a budapesti amerikai nagykövetségen. A nyári uborkaszezon eddigi legszórakoztatóbb, humordíjas interjújában, amelyet az ÉS-nek adott, Kim Lane Scheppele amerikai alkotmányjogász – és ismert Orbán-ellenes aktivista – arról számolt be, Barack Obama elnöksége idején Fidesz-ügynököket leplezett le a Szabadság téri külképviseleten…)

A pride magamutogatása és uniformizált, globális termékjellege – az obligát baloldali hátszéllel – valahogy tökéletesen alkalmas arra, hogy némileg lelohassza a civilizált konzervatív emberből a tőle eltérő emberrel – az emberrel, nem pedig a homoszexuális cselekvővel – kapcsolatban előbújó toleranciát. A viccbéli Kohnnak, aki valaha azt kérdezte, hová álljanak a belgák, most ez a problémája: türelmesebb a szexuális kisebbséggel, mint a rá telepedő aktivizmussal. A fran­chise-rendszerben működtetett és a globális érdekcsoportokhoz – valamint itteni lerakataikhoz – kötődő emberi jogi aktivizmus ráadásul arra a téves előfeltevésre épül, hogy az országok, társadalmak mindenütt egyformák, akárcsak a kóla vagy a gyorsétterem.

Pedig nem azok. A Pew Research Center amerikai kutatóközpont huszonnégy országra, köztük hazánkra is kiterjedő friss felmérése szerint óriási különbségek mutatkoznak azzal kapcsolatban, mennyire elfogadó valamely társadalom az azonos neműek házasságát illetően. Míg a svédeknek például 92 százaléka támogatja és csak öt százalékuk ellenzi, addig például a nigériaiak 97 százaléka elutasítja (92 százalék ezen belül élesen), és csak két százalékuk pártolja. Magyarország a vizsgált európai uniós tagállamok közül az az ország, ahol a népesség legnagyobb arányban, 64 százalékban elutasítja az azonos neműek egybekelését (41 százalék ezen belül élesen). Csak 31 százalékunk támogatja azt, közülük is csak öt százalék lelkesen.

VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Hazánkban a melegházasság pártolóinak köré­ben 25 százalékpontos fölényt mutatott ki a felmérés a baloldali szimpatizánsok javára. Itt jutunk el ehhez a kérdéshez: 

miért nem lehetséges ma Magyarországon a melegházasság? Nos, azért, mert a felmérésből is láthatóan nincs rá társadalmi akarat, ezzel össz­hangban pedig nincs jelenleg olyan kormánytöbbség, amely megszavazná az ilyesmit. A magyarok többsége és a magyar jog (az alaptörvény) a házasságot egy férfi és egy nő kapcsolatára szűkíti le. Aki ezen változtatni akar, demokratikus eszközökkel, nem pedig vonulgatással tehetné meg.

Létezik egy kétes értékű felfogás, amely szerint az antiszemita csak leleplezi önmagát, ha zsidó barátait kezdi sorolni. Gondoljon bárki bármit, e sorok írójának vannak homoszexuális „hősei” – igaz, nem ebben a mivoltukban. Így a zseniális angol matematikus, Alan Turing, akinek tudásával a britek feltörhették a nácik Enigma sifrírozógépét, ám a világháború után gyalázatos hormonkezelés, majd halál lett Turing jussa. Ezzel együtt – mint pedig nemrég felmerült – nem a XI. kerületben kell róla közterületet elnevezni, ahol életében nem járt; az ilyesmi erőltetése a kultúrharcos határokat feszegető szokásos baloldaliaktivista-taktika. Aki nem sorol be a főáramba, annak kijár a homofób bélyeg. Fritz Bauer német jogász pedig az 1963–65-ös frankfurti Auschwitz-per előkészítője volt egy olyan időszakban, amikor a német közéletben még hemzsegtek a volt nácik, és a 60-as évek végéig fennmaradt a homoszexualitást büntető paragrafus. Turing esetében elképzelhető, Bauerében bizonyos, hogy öngyilkos lett. Mindkettejüket üldözték.

A férfiak közötti homoszexualitást tiltó rendelkezések egy részét a briteknél 1967-ben számolták fel, de a legutolsókat csak 2000-ben (!) érvénytelenítette az Emberi Jogok Európai Bírósága. Magyarországon 1961 óta senkit nem üldöznek a nemi irányultsága miatt. Bizonyos törvények pedig addig nem módosulnak, amíg nem irányul erre a többségi társadalmi akaratot tükröző jogalkotói szándék. Ez a demokrácia velejárója.

Borítókép: David Pressman amerikai nagykövet a Budapest Pride felvonuláson 2023. július 15-én (Fotó: Teknős Miklós)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right
Borbély Zsolt Attila avatarja
Borbély Zsolt Attila

A Hunyadi-film és a román mítoszok

Huth Gergely avatarja
Huth Gergely

A pöcegödör legalján

Novák Miklós avatarja
Novák Miklós

Szalai Ádámot újra kísérti az ellentmondás

Szőcs László avatarja
Szőcs László

Hígtrágya és pogrom Hollandiában

A szerző további cikkei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.