Megboldogult Csurka István szóleleménye ez, s akkor használta, amikor a vérszomjas, balliberális falka az ő és Dörner György torkának ugrott, amiért közösen pályázni merészeltek az Újszínház élére. Amely addig balliberális hitbizomány volt, haveri hűbérbirtok. Csurkáék viszont magyar színdarabokat játszó, nemzeti elkötelezettségű, hagyományos értékeket népszerűsítő színházat álmodtak meg. Félelmetes, ugye? Ez volt a „bűnük”, amiért a hiénák rájuk ugrottak. Ugyanaz a vérszomjas, balliberális falka vetődött rájuk, amelyik aztán százszor ki- és megátkozta Vidnyánszky Attilát, „freeszfe” címszóval egyetemfoglalást és pancserpuccsot szervezett, most pedig a harmincszázalékos pártkuponokat osztogatja.
Ugyanaz a belterjes, az övétől eltérő véleményeket megérteni és eltűrni képtelen, acsarkodó, gyűlölettől meggörbült brigád, amelyik mindennap úgy ébred és kóvályog be az örök jussának tekintett kőszínházakba, mintha 2022. április 4-e lenne, a bukott választás másnapja. Azzal a haraggal, fékezhetetlen dühvel, hogy őt csak azért sem érdekli a magyarok többségének véleménye, és életének minden másodpercét, teljes „művészetét” annak szenteli, hogy a „rezsimet” eltakarítsa az útból. Lásd szegény, padlót fogott Nagy Ervint (szintén katonás), akit olyannyira üldöznek az Orbánék, hogy még a Kincsem című kurzusfilm főszerepével is megkínozták. Mártír. Akár a többi.
„Az Ascher Café Dörnert és engem nácinak nevez, mert kaptunk egy lehetőséget, hogy kilépjünk a liberális konszenzusból és elkezdjük megszervezni a magyar nemzeti megújulás és összetartozás közösségét. Egy icipici helyen, egy színházban. Leszólják a pályázatunkat, mert ezekhez hasonló gondolatok vannak benne megfogalmazva, nem pedig a liberális konszenzusba illő pedáns igazodás. Igazodás önökhöz, akik minden tiltakozásuk ellenére letűnnek a színről? Igen, az önök liberalizmusa ma kirekesztő rendszert képvisel, méghozzá kétségbeesetten. Önök talán jobban tudják, hogy az idejük lejárt, mint mi. Hiába van még szinte minden a Molnár Tamás által felsorolt konszenzusképző eszközök és intézmények közül a kezükben, ha az Ascher Café egy színháztól ennyire berezel, akkor az az önök közeli teljes eltűnését jelzi. Félnek, pedig van három tévéjük, vannak országos és helyi lapjaik, hetilapjaik, több, mint ideát. […] Egyetlen színháztól ennyire megijedni, nem zárórapánik ez?” – írta 2011-ben Csurka István. S lám, azóta is ugyanezeket a köröket futjuk.
Üzenem odaföntre a kiváló drámaírónak: pánikügyben a helyzet változatlan. Ha egy színházi portást lecserélnek, s az utód nem „közéjük” tartozik, vagy legalábbis nem igazolja magát azonnal DK-s pártigazolvánnyal, máris fölhabzik a Telex meg a Csáki Judit.
Egyéb téren szerencsére akad némi változás, jó irányú, hiszen a nemzeti oldal – ha lassan, cammogva is – próbálja birtokba venni az őt régóta megillető kulturális teret, amely létezéséhez elengedhetetlen, s amelyre tizennégy éve folyamatosan fölhatalmazást kap a választóktól (lásd még: demokrácia). Ám eme kulturális teret az Ascher Café nem adja, megtagadná a nemzeti oldaltól. Mert ez a politikai alapon szervezett, zárt klikk minden egyes színházra meg portásállásra hídfőállásként tekint, amelyek majd visszasegítik kedvenceiket a húsos kondérhoz. Addig, amíg ez bekövetkezik, marad a harmincszázalékos bohóckodás meg az egyre fáradtabb, fasisztázós interjúk Alföldi Róberttel.