Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel-gyár igazgatója bejelentette, hogy az üzem a terveknek megfelelően február 8-án megkezdi az első új generációs, közvetlen befecskendezést és turbófeltöltést alkalmazó 170 lóerős 1,6 literes benzinmotorok gyártását, és még az idén indul az 1,6-os dízelek gyártása is. Az 500 millió eurós beruházással épült Flex motorgyár alapkövét 2011 márciusában tették le, 2012 májusában indult a motorok próbagyártása. A rugalmas termelési rendszerben működő gyár évi 500 ezer motor gyártására képes.
30 százalék
Három motorcsaládot fognak itt készíteni: 1,6 literes benzinmotorokat, valamint középkategóriás dízel- és a kiskategóriás benzinmotorokat – valamennyi megfelel a legmagasabb, Euro 6-os környezetvédelmi normának. Solti Tamás beszámolt arról is, hogy a szentgotthárdi gyár 2012-ben 30 százalékkal, 293 ezer darabra növelte a termelést. A motorok felét az amerikai kontinensre, a General Motors észak-amerikai és mexikói gyáraiba szállították ki. Az 1,6 literes és 1,8 literes benzines erőforrások gyártása 2013-ban folytatódik, és a tervek szerint a tengerentúli kiszállítások aránya tovább nő, a magyar motorokat újból szállítják Kínába, Ausztráliába és Thaiföldre is.
Újra az első helyen
Koncz Gábor, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója tájékoztatása szerint a márka a személygépkocsi- és kisteherjármű-értékesítésben ismét az első helyre került Magyarországon 2012-ben, ezt a piacinál kétszer nagyobb bővüléssel érte el. Miközben a teljes magyarországi piac 13,1 százalékkal nőtt tavaly (63 959 gépkocsit helyeztek forgalomba), az Opel 26 százalékos növekedést ért el 7775 darab eladásával. Ez 12,16 százalékos piaci részesedést biztosít a márkának.
Koncz Gábor megjegyezte: az adatokat torzítja, hogy a jogszabályi változások miatt az exporteladások is megugrottak, e nélkül a piac növekedése nem lenne több 8 százaléknál, és az Opelé is csupán 17 százalékos lenne. A cég tavalyi teljesítményéhez nagyban hozzájárult eddigi legnagyobb közbeszerzési sikere: 1250 Astra modellt szállított a rendőrség számára.
25 ezer új munkahely
Kiemelt járműipari központtá nyilvánította a kormány a Szombathely–Szentgotthárd–Zalaegerszeg térségében megvalósult Nyugat-Pannon Járműipari és Mechatronikai Központot, ahol egymilliárd euró tőkebefektetést és 25 ezer új munkahely létrejöttét várják – közölte Hende Csaba honvédelmi miniszter január 6-án a kormányhatározat bejelentéséről szóló zalaegerszegi sajtótájékoztatón.
Itt vannak a lehetőségek
Magyarország gazdasági növekedési lehetőségei a még világszerte húzóágazatnak számító autóiparban vannak – mondta korábban Orbán Viktor miniszterelnök. Több autógyár is komoly beruházással hívta fel magára a figyelmet az elmúlt években: a Mercedes-Benz mellett 2011 szeptemberében az Opel jelentett be egy nagyobb beruházást Szentgotthárdon.
Az elemzők szerint a járműipari termelés bővülésének köszönhetően javulhat Magyarországon az ipar teljesítménye a következő hónapokban. Tóth Gergely, a Buda-Cash Brókerház makroelemzője a Mercedes-gyár hatására utalva elmondta: az ipari termelési adatokon látszik, hogy elindult valami, mivel a járműgyártás volumene 13,1 százalékkal magasabb volt, mint 2011 azonos időszakában, és április–májushoz képest gyorsult a szegmens kibocsátása.
Időközben a kecskeméti Mercedes-Benz gyár felvette a háromezredik dolgozóját is, ezzel a gyár munkavállalóinak száma már most elérte az év végére tervezett létszámot. 2011 végén indult az Audi győri logisztikai parkjának építése és a győri üzemet is bővítik.