A német Lufthansa tulajdonában lévő diszkont-légitársaság Barcelonából Düsseldorfba tartó Airbus A320 típusú gépe 150 emberrel – 144 utassal és 6 tagú személyzettel – a fedélzetén nekicsapódott az Alpok hegyvonulatainak Franciaország déli részén. A gépnek hetvenkét német, ötvenegy spanyol, három amerikai, továbbá két-két ausztrál, argentin, iráni és venezuelai, valamint egy-egy angol, holland, kolumbiai, mexikói, japán, dán, belga és izraeli utasa volt.
A Germanwings járata egy perccel az után, hogy elérte a 11 500 méteres utazómagasságot a Földközi-tenger fölött, gyors süllyedésbe kezdett, amelynek mértéke mintegy 1000 méter volt percenként. Az Airbus tíz perccel a süllyedés megkezdése után 2000 méter magasságban tűnt el a radarról, és végül nagyjából 1500 méter magasban csapódott neki egy hegyláncnak. Mint a második fekete doboz vizsgálatából kiderült a német utasszállító másodpilótája nem volt hajlandó kinyitni a fülke ajtaját, és vélhetően szándékosan pusztította el a repülőgépet – derült ki a balesetet vizsgáló marseille-i ügyész nyomozásából.
A belső felvételek tanúsága szerint a másodpilóta végig normálisan lélegzett, és azután vette át az irányítást, hogy a kapitány elhagyta a pilótafülkét. Az utolsó percekben a kapitány dörömbölése hallatszott a fedélzeti felvételekről, és a süllyedést jelző riasztók is megszólaltak. A géptől sem a légi irányítás, sem más repülőgépek nem kaptak segélyhívást. A vizsgálatot végző ügyész szerint az utolsó nyolc percben nem volt semmi kommunikáció sem a pilóta, sem a másodpilóta részéről. A marseille-i torony többször is próbált kapcsolatba lépni a géppel, sikertelenül.
Andreas Lubitz másodpilóta Brémában és Phoenixben járt képzésre, először utaskísérőként dolgozott, hogy ebből fizesse pilótaképzését. Ezt 2008-ban elkezdte, majd több hónapra abbahagyta, végül 2013-ban kapta meg a szakszolgálati engedélyét A320-as Airbusre. A képzés folytatásakor ismét átesett a szükséges vizsgálatokon, és mindent rendben találtak. Nem tudni, miért hagyta abba a képzést.